قیمت ایمپلنت دندان به دلیل وارداتی بودن دارای نوساناتی هست , کیفیت ساخت , مدت گارانتی و کشور تولید کننده ایمپلنت در هزینه ایمپلنت دندان تاثیر بسیاری دارد.

بهترین ایمپلنت ها ساخت کشور آلمان , سوئیس و کره میباشند. ایمپلنت کردن دندان میبایست توسط متخصص ایمپلنت و لثه انجام شود تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

برای مشاهده قیمت ایمپلنت های دندانی و آشنایی با برندهای ایمپلنت میتوانید از وب سایت مستر ایمپلنت استعلام کنید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان در حقیقت یک پروتز خارجی است که به جای دندان از دست رفته در دهان بیمار قرار میگیرد و عملکردی مشابه دندان دارد. ایمپلنت دارای دو بخش ابوتمنت و تاج دندان میباشد. ابوتمنت abutment خود دارای 2 بخش است , یک بخش زیرین پیچ مانند که به آن screw  میگویند و بخش فوقانی که محل قرار گیری تاج دندان است.

متخصص ایمپلنت ابتدا اقدام به قرار دادن screw  یا پایه ایمپلنت در فک بیمار میکند و سپس میتوان بخش فوقانی یا تاج دندان را بر روی Abutment  قرار داد.

مدت زمان کاشت ایمپلنت

در مورد زمان کاشت ایمپلنت عوامل مختلفی وجود دارند که ابتدا میباست توسط دندانپزشک بررسی شود. چنانچه استخوان فک دچار تحلیل نشده باشد و عفونتی در فک و لثه وجود نداشته باشد متخصص ایمپلنت میتواند در مدت 10 دقیقه ابوتمنت را در دهان بیمار قرار دهد. بعد از کاشت ابوتمنت در فک , میبایست مدتی به فک زمان داد تا عمل استخوان سازی و پیوند با screw  یا همان پایه ایمپلنت در فک انجام شود. این دوره با توجه به شرایط بیمار ممکن است بین 2 الی 6 ماه زمان نیاز داشته باشد.

بعد از طی مرحله فوق , زمان قرار دادن تاج دندان و روکش فرا میرسد . معمولا در مراکز دندانپزشکی حرفه ای , این بخش را به متخصص پروتز  میسپارند تا اقدام به ساخت تاج دندان برای بیمار کند.

عمر ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت ها بر اساس کیفیت ساخت و کشور تولید کننده معمولا مدت زمانی رو به عنوان گارانتی در نظر میگیرند. البته برای اینکه ایمپلنت دندان شما کیفیت لازم را داشته باشد , تبحر و تجربه دندانپزشک هم از اهمیت بالایی برخوردار است . برخی ایمپلنت ها دارای 2 سال ضمانت و برخی هم بین 5 تا 10 سال ضمانت دارند و  ایمپلنت هایی هم وجود دارند که بین 15 سال تا مادالعمر ضمانت دارند. این موضوع در قیمت ایمپلنت به شدت تاثیر گذار است و هر ارزانی و یا گرانی به علت نیست.

   تخصص دندانپزشک در مانداری و طولانی شدن عمر ایمپلنت تاثیر بسیار زیادی دارد.

مسواک کردن دندان های ایمپلنتی

مراقبت و نگهداری از دندان های ایمپلنت شده همانند دندان های عادی است , پیشنهاد میشود روزانه 3 مرحله مسواک و نخ دندان حتما استفاده شود. همانطور که چای , قهوه و سیگار بر روی دندان های عادی تاثیر میگزارند , دندان های ایمپلنت شده نیز ممکن است با استفاده از برخی مواد غذایی و یا دخانیات دچار تغییر رنگ شوند.

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت

بعد از جراحی ایمپلنت ممکن است تا یک هفته لثه دچار التهاب و تا یک ماه درد خفیفی احساس کنید ,  این مورد عادی است و به مرور زمان رفع میشود. بهتر است تا یک هفته از فشار وارد کردن به فک خودداری کنید , از غذاهای مایع ولرم استفاده کنید . از سرد و گرم کردن دندان خودداری کنید و به بهداشت دهان در این دوره اهمیت بیشتری بدهید.

نکات مهم کاشت ایمپلنت دندان

 

درست است که ایمپلنت دندان می‌تواند جایگزین خوبی برای دندان‌های طبیعی باشد ولی اگر فرایند کاشت ایمپلنت بدرستی انجام نشود،

ممکن است عوارضی ایجاد شود.

در صورتیکه قبل از کاشت ایمپلنت بررسی‌های دقیق از لحاظ وجود استخوان کافی، فضای مزیو دیستالی و اکلوزالی کافی وجود یا عدم وجود لثه چسبنده انجام شود و توسط دندانپزشک متخصص در محل صحیح انجام شود، عوارضی نخواهد داشت.

بعد از ایمپلنت تا چند رو میبایست فشار به فک وارد نشود , بهتر است از سوپ ها و مایعات که داغ نیستند استفاده شود تا لثه بهبود پیدا کند و به فک فشاری وارد نشود این دوره ممکن است تا 5 روز به طول بی انجامد.

ایمپلنت در حقیقت یک جایگزین دندان است که به اندازه دندان های اصلی نیاز به مراقبت و نگهداری دارید ,

ایمپلنت هم نیاز به مسواک زدن , نخ دندان کشیدن و تمیزی دهان دارند تا عمر بالایی داشته باشند