اکوئیپ شرکتی آلمانی است که در زمینه ساخت تجهیزات شبکه و زیرساخت به فعالیت اشتغال دارد. این شرکت توانسته است با تولید محصولاتی با کیفیت و منطبق با بهترین استانداردها از فناوری‌های روز در ساخت محصولات خود استفاده کند. کابل‌های مسی، فیبرنوری و کابل‌های شبکه جزء محصولات قابل تامل این شرکت هستند. این شرکت در دو دهه گذشته توانسته است به یک شرکت فراملیتی تبدیل شده و در بازار کشورهای مختلف نمایندگانی داشته باشند. با توجه به این‌که حوزه کاری این شرکت تجهیزات پسیو و اتاق سرور است، محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند کیفیت خوبی دارند. در این مطلب قصد داریم با کابل CCA UTP این شرکت که برای شبکه‌های اترنت گیگابیتی ساخته شده آشنا شویم.

کابل شبکه UTP

کابل UTP یکی از رایج‌ترین کابل‌های شبکه قابل استفاده در شبکه‌های مخابراتی و کامپیوتری است. این کابل‌ها نه تنها در شبکه‌های کامپیوتری، بلکه در سامانه‌های تلفنی نیز قابل استفاده است. اکوئیپ از شرکت‌های خوش‌نام در زمینه ساخت تجهیزات شبکه و به ویژه کابل‌های شبکه است. این شرکت برای پاسخ‌گویی به نیازهای شرکت‌ها و کارشناسان شبکه کابل‌های CCA UTP با روکش PVC را به بازار عرضه کرده که قابل استفاده در شبکه‌های استاندارد اترنت گیگابیتی (1000 Base-T) هستند. کابل‌هایی با رویکرد اقتصادی که قادر به پیاده‌سازی شبکه‌های اترنت گیگابیتی هستند به شرکت‌ها اجازه می‌دهند بدون نیاز به صرف هزینه‌های گزاف کارهای روزمره و عادی را انجام دهند. کابل سری e-Series GIGA Plus CCA UTP  این شرکت برای استانداردهای اترنت گیگابیتی و ATM-155 طراحی شده و در اختیار کارشناسان شبکه قرار دارد.

در طول سال‌های گذشته در بسیاری از بازارها شاهد عرضه نوع خاصی از کابل‌ هستیم که درون این کابل‌ها از سیم‌های آلومینیوم با روکش مس (CCA) سرنام Copper Clad Aluminium به عنوان راهکاری برای کاهش هزینه مواد اولیه به منظور ساخت کابل‌های خاص استفاده شده است. CCA شامل روکش مسی است که یک هسته آلومینیومی را احاطه کرده است. این کابل‌ها وزن کمتری نسبت به کابل‌های تمام مسی دارند و با هدف رفع مشکلات کابل‌های تمام آلومینیوم به بازار عرضه شده‌اند، اما در مدت زمان کوتاهی شرکت‌ها متوجه شده‌اند این رویکرد به میزان قابل توجهی قیمت نهایی محصولات را کاهش داده و برای کسب‌وکارهای کوچک مقرون به صرفه است. در نقطه مقابل کابل‌های CCC قرار دارند که مغزی و روکش کابل مسی است. این کابل‌ها سرعت زیادی داشته، انعطاف‌پذیر بوده و بدون مشکل از فناوری PoE پشتیبانی کرده و در زمان کار گرمای زیادی تولید نمی‌کنند. به عبارت دقیق‌تر، اگر در شبکه‌ای که قصد پیاده‌سازی آن‌را ندارید و همچنین کابل‌کشی مستقیم بوده و نیازی به خم کردن بیش از اندازه کابل‌ها نیست و قرار نیست از تجهیزات PoE در شبکه استفاده کنید، کابل‌های CCA اجازه می‌دهند شبکه‌هایی مقرون به صرفه را پیاده‌سازی کنید.

متداول‌ترین درجه آلومینیوم با روکش مس نوع 10 درصد (10% CCA) است، به این معنی که 10٪ مس به حجم کابل افزوده شده، 5٪ ضخامت شعاعی کابل مس بوده و مابقی آلومینیوم است، البته نزدیک به 43٪ وزن کابل را مس تشکیل می‌دهد، به دلیل این‌که مس فلزی متراکم‌تر از آلومینیوم است. لازم به توضیح است کابل‌های آلومینیوم با روکش مسی (CCA) 10 درصد رسانایی کلی 65٪ دارند. از ویژگی‌های شاخص این کابل‌ها می‌توان به شناسایی ساده کابل با استفاده از برچسب‌گذاری اکوئیپ ، مقاومت بالا در برابر گردوغبار، قابل نصب در دیوار و گارانتی بلندمدت اشاره کرد. از ویژگی‌های فنی کابل‌های سری e این شرکت می‌توان به قطر سیم 23AWG، Shutter (قابل استفاده با پریز شبکه روکار شاتردار)، قطر هسته 0.574، روکش PVC، 4 جفت سیم، نوع مغزی فلزی جامد، گارانتی 5 ساله، ابعاد فیزیکی 390 x 390 x 230 (L x W x H)، پهنای باند 250 مگاهرتز که قادر است سرعت انتقال 1000 مگابیت بر ثانیه را ارائه کند و مناسب برای شبکه‌های اترنت گیگابیتی است، قابلیت کارکرد در دمای 0 تا 55 درجه سانتی‌گراد و قابل استفاده در محیط‌هایی که رطوبت هوا 10 تا 85 درصد است اشاره کرد. کابل‌های سری IE-CCA6 موفق به دریافت استانداردهای ANSI/TIA/EIA-568-B ISO/IEC 11801  شده‌اند. لازم به توضیح است برای سفارش کابل‌های سری E-Series Giga Plus CCA UTP 4-pair باید به کد IE-CCA6 اشاره کنید.

انواع کابل‌های  UTP شرکت اکوئیپ

شرکت اکوئیپ در زمینه تولید کابل‌های Cat-5e UTP PVC (آماده استفاده در شبکه‌های اترنت گیگابیتی)، Cat-6 UTP PVC (سری تاندر)، کابل‌های Cat-6A UTP PVC (سری HP)، کابل‌های Cat-6 UTP PVC (سری اچ‌پی)، کابل‌های Cat-e5 SFTP (روکش LSZH)، کابل‌های Cat-6A SFTP (روکش LSZH)،  کابل‌های Cat- SFTP Solid (روکش LSZH)، کابل‌های Cat-6A Solid (روکش LSZH)، پک جوردهای Cat-5e UTP، پچ‌کوردهای Cat-6 UTP، پچ‌کوردهای Cat-6 Shielded و... نیز به فعالیت اشتغال دارد.

پرشیاسیستم نماینده رسمی تجهیزات پسیو شبکه اکوئیپ آلمان در ایران می باشد . این برند آلمانی با تولید انواع کابل ( کابل cat6 , کابل cat5 و ... ) در بازار ایران جای خود را بدست آورده است . برای خرید و اطلاع از لیست قیمت و تخفیف ها با شماره تماس 02154871000 تماس حاصل فرمایید.