خرید بلیط هواپیما برای سفرهای برنامه‎ریزی نشده خیلی دشوار بود و لغو سفر گاهی می‎توانست به معنی از دست رفتن تمام هزینه بلیط باشد.

این روزها نه از پرداخت در محل خبری هست و نه از بلیط‌های کاغذی چندصفحه‎ای. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا، کل فرایند خرید شما کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد. 5 دقیقه‌ای که در آن تمام پروازها، قیمت‌ها و روزهای موجود را می‌بینید و انتخاب می‌کنید. اما حتی خریدهای خیلی آسان اینترنتی هم به پشتیبانی نیاز دارند.

x2

 

پشتیبانی برای استرداد بلیط‌ها همیشه حاضر است

گاهی بعد از خرید بلیط هواپیما، به هر دلیلی برنامه سفر ما تغییر می‎کند یا جا به جا می‎شود. علاوه بر اضطرابی که تغییر برنامه‎های سفر ممکن است به ما تحمیل کند، هزینه زیادی که برای بلیط هواپیما کرده‌ایم می‎تواند حسابی حس و حالمان را به هم بریزد.

اما دیگر لازم نیست نگران باشید، علی بابا تمام بلیط‌هایی که به صورت سیستمی یا غیرسیستمی از سامانه خریداری کرده‌اید را پس می‎گیرد. به هر مقصدی که بلیط هواپیما خریده باشید، می‌توانید برایش درخواست استرداد بلیط کنید. برای فرستادن این درخواست، ابتدا وارد حساب کاربری‌ خودتان در وب سایت بشوید و بعد با انتخاب گزینه سفارشات و استردادها، بلیط‌هایی که خریده‌اید را ببینید.

حالا با انتخاب گزینه استرداد می‎توانید برای تاریخ مورد نظرتان، درخواستتان را مطرح کنید. میزان جریمه‎ای که از بلیط شما کسر می‌شود به زمان استرداد و قوانین هواپیمایی بستگی دارد اما اگر خود هواپیمایی پروازتان را لغو کرده باشد یا تاخیر و تعجیلی بیشتر از دو ساعت وجود داشته باشد، شما می‌توانید بدون کسر جریمه بلیطتان را پس بگیرید.

 مبلغ بلیط، تا 72 ساعت بعد به حسابتان برمی‌گردد. در هر کدام از این مراحل اگر با مشکلی مواجه شدید، کافی است با پشتیبانی بیست و چهار ساعته علی بابا به شماره 43900000-021 تماس بگیرید.

x3

 

آیا ممکن است زمان پرواز تغییر کند؟

گاهی به دلیل شرایط جوی، مشکلات فنی یا انواع مسائلی که در فرودگاه پیش می‌آید ممکن است زمان پرواز عقب یا جلو بیفتد یا حتی پرواز لغو شود. قبل از هر چیز، بد نیست بدانید که بعد از خرید بلیط هواپیما، با تماس با پشتیبانی علی بابا یا فرودگاه مبدا می‌توانید از وضعیت بلیطتان مطلع شوید.

 اگر خود هواپیمایی پرواز شما را تا دو ساعت عقب یا جلو انداخته باشد یا به هر دلیلی لغو کرده باشد، می‌توانید از طریق وب سایت بدون کسر جریمه تمام مبلغی که پرداخت کرده‎اید را پس بگیرید. توجه داشته باشید که در وب سایت و هنگام درخواست استرداد، باید گزینه  "لغو پرواز توسط ایرلاین" و یا "تاخیر و تعجیل پرواز بیش از دو ساعت"  را انتخاب کنید.

x4

 

چطور از علی بابا آنلاین خرید کنیم؟

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما از علی بابا، کافی است در وب سایت یا اپلیکیشن، روی گزینه هواپیما  کلیک کنید. مبدا و مقصدتان و تاریخ رفت و برگشت را انتخاب کنید. بعد از تعیین تعداد مسافران، به صفحه‎ای هدایت می‌شوید که در آن تمام پروازهای سیستمی و غیرسیستمی (از همه هواپیمایی‌ها) برای شما فهرست شده‌اند.

علاوه بر بلیط هواپیما می توانید بلیط اتوبوس خود را نیز از علی بابا رزرو کنید.

 این فهرست را می‌توانید به ترتیب تاریخ یا قیمت مرتب کنید یا با انتخاب یکی از گزینه‌های اکونومی و بیزنس، فقط پروازهای آن نوع خاص را در فهرست ببینید. پرداخت شما در علی بابا کاملا آنلاین است و بعد از خرید، بلیط هواپیما برای شما ارسال می‌شود. خرید بلیط هواپیما هیچوقت این همه آسان نبوده!

x5

 

قوانین بین‌المللی چه می‌گویند؟

قوانین بین‌المللی می‌گویند که تاخیر تا نیم ساعت معمولا ایرادی ندارد اما اگر پروازی بیشتر از نیم ساعت دچار تاخیر باشد، ایرلاین باید به مسافران خسارت بپردازد یا در فرودگاه از آنان پذیرایی کند (البته غیر از مواردی که شرایط جوی باعث تاخیر پرواز شده باشد).

 کنوانسیون بین‌المللی قوانین پرواز ورشو می‎گوید که اگر ایرلاینی با تاخیر هواپیماهایش باعث آسیب یا ضرر به مسافران بشود، مسافران حق دارند به دادگاه شکایت کنند و ایرلاین باید پاسخگو باشد و غرامت پرداخت کند. در واقع هواپیمایی مسئول مستقیم بلیط هواپیمای شما و تمام خسارت‌هایی است که در اثر لغو شدنش وارد می‎شود است.

 

 

با پشتیبانی علی بابا در تماس باشید

در صفحه تماس با ما در وب سایت علی بابا می‎توانید از طریق پر کردن فرم با ما در تماس باشید یا در بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، با شماره 43900000-021 تماس بگیرید و مشکلاتتان را مطرح کنید. در این صفحه آدرس‌ دفاتر و ایمیل پشتیبانی را هم می‌توانید ببینید.