استانبول

استانبول یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان و پرطرفدارترین شهر توریستی می باشد و بسیاری از بهترین جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگرچه اکثر جاذبه های گردشگری استانبول در مناطق قدیمی شهر و یا در نزدیکی آن قرار دارند، اما مکان های دیگری در سایر نقاط استانبول وجود دارد که می توان برای گردش و تفریح با تور استانبول به آنجا رفت و آن ها مکان هایی جز بهترین موزه های نیستند.

موزه سنت ایرنه استانبول Saint Irene Museum

در قرن چهارم کلیسای سنت ایرنه به دستور کنستانتی ها ساخته شد و بعدها این کلیسا تبدیل به موزه شد. به دلیل اینکه ساختمان این کلیسا در بخش معبد اولیه مسیحیان قرار دارد. برای رسیدن به کلیسای زیبای سنت ایرنه با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر زیبا سفر کرده و در شگفتی این مکان تاریخی مذهبی غرق شوید.

t1

آنتالیا

آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار و محبوب در بین گردشگرانی است که بلیط هواپیما آنتالیا را رزرو کرده و به این شهر پر طرفدار سفر می کنند. علاوه بر سواحل بکر و زیبای مدیترانه ای، جاذبه های گردشگری تاریخی و موزه های آنتالیا گردشگران را به سمت خود می کشاند. به صورتی که تعداد گردشگران تور آنتالیا هر ماه رو به افزایش است.

موزه باستانشناسی آنتالیا – The Antalya Museum

موزه باستانشناسی آنتالیا یکی از بزرگترین موزه های ترکیه می باشد که در ساحل کُنی آلتی یا کنیالتی آنتالیا واقع شده است. این موزه در فضای هفت هزار متر مربع ساخته شده و دارای 13 سالن نمایشگاه و یک سالن نمایشگاه رو باز می باشد.

t2

تفلیس

پایتخت گرجستان و دیگر شهر های این کشور مانند باتومی، پر از مکان های جذاب و دیدنی می باشند. بلوارهای بزرگ و زیبا، خیابان های سنگفرش شده و کوچه های پر پیچ و خم قدیمی در میان معماری منحصر به فرد آن مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرند. برای گردشگری تاریخی در موزه های تفلیس و باتومی از تورهای ویژه تفلیس و یا بلیط هواپیما باتومی استفاده کنید.

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان در تفلیس واقع در خیابان معروف روستاولی با بیش از 3 هزار شی گرانبها یکی از جاذبه های توریستی محبوب دربین گردشگران تور گرجستان محسوب می شود. در این موزه کتاب های قدیمی ،آثار نفیس چوبی و شیشه ای ظروف فلزی با سبک های مختلف، فرش ها و پارچه های دست بافت، قطعه کاشی های منقوش به طرح های اسلامی، شمشیر، سپر کلاه خود و ظروف شیشه ای و سنگی وجود دارد که بخشی از آنها مربوط به دوره قاجاریه و هخامنشی ایران است همچنین نقاشی های مربوط به هنرمندان ایرانی در معرض دید عموم قراردارد.

دلیل اینکه بخش وسیعی از آثار هنری ایرانیان که مربوط به دوره هخامنشی در این موزه قراردارد این است که بر اساس عهدنامه ننگین گلستان، منطقه قفقاز که شامل بخش وسیعی از گرجستان بود از ایران جدا و ضمیمه خاک روسیه شد. همچنین در این موزه مجموعه های نفیسی از آثار هنر قرون وسطی مسیحی، شامل طلا و نقره و جواهرات با ارزش مربوط به سرزمین باستانی کولخیس و همچنین آثار گرانبهایی از هنرمندان اروپای شرقی و غربی، روسیه و گرجستان به چشم می خورند که جذابیت آن را دوچندان کرده است.