به گزارش پارس، فرزاد هوشیار پارسیان با بیان اینکه تورهای تهران گردی برای نخستین بار امسال در تمامی طول سال برگزار می شوند، اظهار داشت: بیش از ۱۱ تور تهران گردی به صورت پایدار در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند و در ۳۰ نقطه از شهر کانترهای گردشگری مستقر شده اند.

وی با اشاره به اینکه اولین رینگ پایدار گردشگری شهر تا پایان شهریورماه در خیابان سی تیر افتتاح می شود، افزود: اقدامات مطالعاتی پایه در این خصوص انجام شده و نریشن های محتوایی گردشگری برای این مسیر نوشته شده تا با محتواهای مشخص به گردشگران ارائه شود.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران همچنین به دلایل انتخاب خیابان سی تیر به عنوان اولین رینگ پایدار گردشگری تهران پرداخت و گفت: وجود بیش از ۱۰ موزه، کنیسه، کلیسا و مراکز عبادت زرتشتیان این خیابان را به یکی از زون های پرمحتوای گردشگری تبدیل کرده و زمینه را برای افتتاح اولین رینگ پایدار گردشگری شهر فراهم کرد.

هوشیار در ادامه تصریح کرد: هدف از توسعه گردشگری شهری، راه اندازی گردشگری بین المللی است. البته ما قبل از هر اقدامی تلاش می کنیم تا موضوع گردشگری را برای شهروندان نهادینه کنیم و در مرحله بعد به توسعه گردشگری بین المللی بپردازیم.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به افزایش تعداد مخاطبان تورهای تهران گردی در ماه های آینده گفت: به دنبال آن هستیم تا در سال ۹۴ حداقل یک میلیون گردشگر از تهران بازدید کنند.