به گزارش پارس به نقل از ایسنا، برابر اعلام پلیس راه استان قم در ساعت ۱۷: ۱۵ روز جمعه بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون آمیکو با دو دستگاه سواری پراید، یک دستگاه سواری مزدا و یک دستگاه سواری تندر ۹۰ در کیلومتر ۸ محور قم - تهران در استان قم سه تن کشته و ۹ تن دیگر مجروح شدند. کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده کامیون آمیکو اعلام کردند.

براساس اعلام پلیس راه استان مرکزی در ساعت ۰۶: ۵۵ روزگذشته بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پیکان با شیء ثابت در کیلومتر ۲۵ در محور اراک - قم در استان مرکزی دو تن کشته و دو تن دیگر مجروح شدند. کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را ناتوانای در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده سواری پیکان اعلام کردند.

برابر اعلام پلیس راه استان سیستان و بلوچستان در ساعت ۰۲: ۱۵ روزگذشته بر اثر برخورد یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه سواری پژو در کیلومتر ۶۳ محور فرعی بزمان (ایرانشهر- بم) در استان سیستان و بلوچستان هفت تن کشته و دو تن دیگر مجروح شدند. کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده وانت پیکان اعلام کردند.

براثر برخورد یک دستگاه تریلی ولوو با یک دستگاه سواری پراید در کیلومتر ۱۳۰ شاهرود به سبزوار در ساعت ۰۰: ۰۱ امروز در استان سمنان دو تن کشته و سه تن دیگر مجروح شدند. کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند.

برابر اعلام پلیس راه استان فارس در ساعت ۲۳ روز جمعه بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید و یک دستگاه سواری پژو پارس در کیلومتر ۱۷محور شیراز - فیروزآباد در استان فارس دو تن کشته و چهار تن دیگر مجروح شدند. کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند.

با بررسی تصادفات فوتی و جرحی حادث در معابر برون شهری کشور در روزگذشته مهمترین علل حوادث به شرح ذیل است؛ عدم توجه به جلو ۲۸ درصد تخطی از سرعت مطمئنه ۲۳ درصد انحراف به چپ ۱۵درصد عدم رعایت حق تقدم ۱۳درصد خستگی و خواب آلودگی ۶ درصد و بر اساس همین گزارش ۴۰درصد از این تصادفات مربوط به واژگونی خودروها است و هفت درصد آن نیز مربوط به برخورد با عابران پیاده بود.

بر اساس آخرین گزارشات دریافتی کلیه محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و پایدار و ترافیکی روان برخوردار است.