انتشار تصاویر زندان اوین حاشیه ساز شد. انتشار تصاویر زندان اوین حاکی از هک دوربین ها دارد. رئیس سازمان زندان ها به انتشار تصاویر زندان اوین واکنش نشان داد. امروز نمایندگان مجلس هم به انتشار تصویر زندان اوین واکنش نشان دادند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای رضایی نماینده مردم دشتستان در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته زندان اوین گفت: این فیلم از دو جهت مایه تأسف است؛ هم از جهت اجحافی که در حق برخی از زندانیان صورت گرفته و هم از این جهت که دستمایه‌ای برای حمله به دستگاه قضایی و کارکنان شریف آن شده است.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد با عوامل احتمالی ارتکاب تخلف و جرم اظهار داشت: البته خلاف چند مأمور نباید به بدنه یک دستگاه خدوم که در این سال‌ها شاهد تحول و برخورد قاطع با فساد در آن بودیم، تسری داد.

 

آقای رضایی ادامه داد: من به عنوان نماینده دشتستان از تعدادی از زندان‌های حوزه انتخابیه و هم حوزه تهران بازدید داشته ام؛ حقیقتاً با آنچه رسانه‌های سعودی و رسانه‌های ملکه در لندن و آلبانی و دیگر جا‌ها روایت می‌کنند متفاوت است؛ کارکنان و قضات قوه قضائیه در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند و این روا نیست که به یک بهانه مورد حمله قرار بگیرند.

نماینده مردم دشتستان ضمن تشکر از دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل برای بررسی سریع این موضوع اظهار داشت: درخواست ما این است که با عوامل هرگونه خشونت و جرم برخورد قاطع صورت بگیرد؛ چرا که ویژگی شاخص نظام جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه آن این بوده است که با فساد در درون خود برخورد کرده است؛ چه در موضوع کهریزک، فساد دانشگاه آزاد و یا در موضوع پرونده طبری هم چنین بوده است.

براساس این گزارش آقای قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس گفت: این نکته را بگویم که کمیسیون اصل ۹۰ با کمک دادستانی کل موضوع اوین را دنبال می‌کند و اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وزرای پیشنهادی به سوالات مطرح شده پاسخ دهند

رئیس مجلس در پاسخ به تذکری گفت: وزرای پیشنهادی به سوالات مطرح شده پاسخ دهند و درباره برنامه‌های خود صحبت کنند.

آقای حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: تعدادی از وزرای پیشنهادی در برنامه‌های خود به جزییات نمی‌پردازند و به شکل کلی مطالبی را بیان می‌کنند که قابل قبول نیست، در حالی که انتظار می‌رود راه حل‌ها مورد قبول با زمانبندی عقلایی ارائه شود، اما در برنامه‌های وزرای پیشنهادی زمانبندی وجود ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم مشکلات را با پوست و گوشت و استخوان خود احساس می‌کنند گفت: وظیفه ما تکرار مشکلات و نمک پاشیدن به زخم مردم نیست، وظیفه ما رسیدگی به مشکلات مردم است.

وی اظهار داشت: در جریان بررسی صلاحیت وزرا، موافقان و مخالفان صرفا به مسائل جزیی و منطقه‌ای می‌پردازند در حالی که وقت مجلس برای همه مردم است و ما در مقابل مردم و خدا مسئول هستیم. موفقیت مجلس و دولت به یکدیگر گره خورده است و در حالی که مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستیم برخی مسئولان اجرایی چراغ خاموش در حوزه صنایع و معادن اقداماتی انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: قیمت‌ها ساعتی بالا می‌رود و بر مردم فشار بسیاری وارد می‌شود، نیاز به مبارزه جدی با فساد، رانت و کنار گذاشتن مدیران نالایق و تمرکر زدایی هستیم که باید اولویت دولت و مجلس باشد، با ادامه سیاست‌های غیر منطقی همچنان شهر‌های بزرگ مورد توجه قرار می‌گیرند و شهر‌ها و روستا‌های کوچک از امکانات اولیه راه، بهداشت، گازکشی و اینترنت برخورار نمی‌شوند.

آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: وزرای پیشنهادی به سوالات مطرح شده پاسخ دهند و درباره برنامه‌های خود صحبت کنند.