به گزارش پارس ، سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا، در این باره گفت: قوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۸: ۴۷ صبح روز پنج شنبه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش نشانان ایستگاه ۶۷ و گروه نجات یک را به محل حادثه واقع در خیابان ولیعصر، پل امیربهادر، خیابان شیخ بهایی اعزام کرد.

وی ادامه داد: آتش نشانان پس از ورود به محل مشاهده کردند که کارگران در ضلع شمالی یک قطعه زمین ۱۵۰ متری که به عمق پنج متر گودبرداری شده بود، مشغول کار بودند که ناگهان بخشی از این دیوار فرو ریخته و یک کارگر ۵۰ ساله افغان در آن محبوس شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این کارگر تا بالای کمر در زیر خاک و سنگ محبوس بود به ایسنا گفت: آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل اقدامات خود برای خارج کردن این کارگر از زیر آوار را آغاز کرده و پس از مدتی وی را در حالی که زنده بود به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

ملکی با بیان اینکه گزارشی مبنی بر غیر اصولی بودن محل گودبرداری شده اعلام نشده است گفت: بی احتیاطی کارگران و عدم رعایت اصول ایمنی حین کار علت وقوع این حادثه بوده است.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش نشانان در ساعت ۱۰: ۰۵ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.