به گزارش پارس به نقل از فارس، با آغاز زمان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری، رسانه ملی به مدت ۱۹ روز آنتن خود را در اختیار کاندیداها قرار داد تا در این مدت برنامه های خود را برای مردم ایران چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران بازگو کنند.

البته این برنامه ها، سوای از برنامه هایی است که با حضور نمایندگان کاندیداها در سایر برنامه ها به روی آنتن رفت. همچنین اخبار سخنان کاندیداها در استان های مختلف که در بخش های مختلف خبری پخش می شد نیز سوای این برنامه های مستقیم است.

به گزارش فارس، رسانه ملی به مدت ۱۹ روز از ۱۴ تا ۲۲ خردادماه بدون وقفه و طبق برنامه ریزی دقیق، آنتن خود را در اختیار ۸ کاندیدای ریاست جمهوری قرار داد.

طبق این برنامه ریزی، در رادیو هفت برنامه برای نامزدها گذاشته شد و هر کاندیدا به مدت ۳۱۵ دقیقه معادل ۵ ساعت و ۲۵ دقیقه فقط در رادیو فرصت داشت تا برنامه های خود را بازگو کند.

همچنین تلویزیون نیز سوای مناظره ها، هفت برنامه ویژه کاندیداها به روی آنتن برد. در این برنامه ریزی هر نامزد حدود ۶ ساعت و ۴۵ دقیقه فرصت داشت تا برنامه های خود را در شبکه های یک، دو، سه، چهار و جام جم برای مخاطبان بازگو کند.

در جمع تلویزیون به هر کاندیدا ۴۰۵ دقیقه زمان اختصاص داده و در مجموع کاندیداها ۳ هزار و ۲۴۰ دقیقه در تلویزیون فرصت داشته اند.

سه مناظره نیز اگر به احتساب آغاز مناظره در ساعت ۱۶ و پایان آن هم زمان با اذان مغرب محاسبه شود، ۳ هزار و ۸۴ دقیقه زمان در اختیار کاندیداهاست که اگر این زمان را تقسیم بر ۸ به تعداد کاندیداها کنیم، هر نامزد حدود ۳۸۵ دقیقه فرصت در سه مناظره داشته است (۱۲۸ دقیقه در هر مناظره) .

در نهایت و با جمع این اعداد به عدد ۸ هزار و هشتصد و چهل و چهار دقیقه می رسیم.

در حقیقت صداوسیما در مدت برگزاری تبلیغات ریاست جمهوری، آنتن خود را به مدت ۱۴۷ ساعت و ۴۰ دقیقه فقط در اختیار نامزدها قرار داده است. همان طور که پیش تر اشاره شد، این زمان بدون احتساب برنامه های جانبی دیگر صداوسیما برای کاندیداها است.