به گزارش پارس نیوز، 

دکتر ابراهیم خدایی در مورد تامین هزینه ارز ثبت نام و شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی؛ مانند تافل و آیلتس اظهار داشت: این موضوع در نامه نگاری با بانک مرکزی اواسط اردیبهشت ماه مطرح شده است.
وی ادامه داد: بر اساس بند 18 اطلاعیه شماره 7 یکسان سازی نرخ ارز بانک مرکزی متقاضیان شرکت در آزمون های زبان انگلیسی می توانند ارز دولتی دریافت کنند.
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: بر اساس این اطلاعیه بانک مرکزی، متقاضیان می توانند خود ارز دولتی را از بانک های عامل بگیرند.
وی اضافه کرد: سازمان سنجش معتقد است از آنجا که متقاضیان توسط موسسات ایرانی در آزمون های زبان خارجی ثبت نام کرده اند، نماینده موسسه با معرفی از سوی سازمان سنجش به بانک های عامل مراجعه کرده و ارز دولتی را برای این امر دریافت کند.
وی تاکید کرد: انتظار داریم این مشکل اجرایی طی روزهای آتی حل شود و هم متقاضیان بتوانند در آزمون شرکت کنند و هم موسسات مانند گذشته کار خود را ادامه دهند.
به گزارش ایرنا، آزمون های زبان انگلیسی آیلتس و تافل از جمله آزمون هایی است که برای سنجش دانش فرد از زبان انگلیسی طراحی شده است و گروه های مختلف هدف شامل متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور یا بعضی از زبان آموزان برای بررسی میزان آگاهی های خود در زبان انگلیسی در آن شرکت می کنند.
این آزمون ها توسط سازمان های بین المللی و دانشگاه هایی مانند دانشگاه کمبریج و در داخل کشورها به نمایندگی از آن سازمان ها توسط موسسات ملی مورد تایید برگزار می شود.
برخی از برگزارکنندگان آزمون بین المللی زبان که زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور هستند، ابراز نگرانی کرده اند که سازمان جهانی IDP برای پرداخت بدهی به آنها مهلت حدود یک ماهه داده است به طوری که در صورت عدم اقدام به موقع سازمان سنجش و بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز متقاضیان برای ثبت نام و شرکت در آزمون ها، مراکز برگزار کننده آزمون در آستانه لغو فعالیت قرار می گیرند.
علاوه بر آن، افراد برای شرکت در این آزمون ها ناگزیر از تامین ارز آزاد برای سفر به کشورهای همجوار به منظور شرکت در آزمون ها می شوند که بار مالی سنگینی در بر دارد.
علمی**9157**1440