به گزارش پارس نیوز، 

سیدتقی یمانی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی جوان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بحث جوانان است، اظهار کرد: در اسناد بالادستی بحث جوانان مطرح شده و در برنامه ششم توسعه هم بحث جوانان مکرر مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر جمعیت کشور ما به سن میانسالی رسیده و در آینده‌ای نه‌چندان دور به سالمندی خواهیم رسید که برای رسیدن به سالمندی و گذر از این دوران باید برنامه خوبی داشته باشیم؛ جوانان اگر خوب و شاد زندگی کنند دوره پیری خوبی خواهند داشت.

معاون اداره کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استعمال مواد دخانی به شکل قلیان در بین جوانان در حال گسترش بوده که خطرناک است، گفت: مصرف قلیان و تعداد دفعات استعمال آن در روز در حال گسترش است و از مهمترین علل شروع مصرف دخانیات برای تفریح و سرگرمی است که باید هم از طرف مسؤولان و هم از جانب خود جوانان برای جوانان برنامه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در مورد خشونت هم همین وضعیت را چه در بحث زن و‌ مرد و خشونت‌های خانگی و بیرون از خانه داریم، مصرف مواد مخدر و الکل هم جای نگرانی دارد، بحث سوانح و‌ حوادث و مخصوصاً سوانح ترافیکی هم وضعیت مناسبی ندارد.

یمانی خطاب به جوانان اذعان داشت: فکر نکنید همیشه همین شادابی و سلامتی را بدون برنامه برای گذر از این دوران جوانی خواهید داشت.

وی با بیان اینکه 29 درصد جوانان ما اضافه وزن و‌ چاقی دارند، تصریح کرد: این وضعیت در صورت عدم مدیریت در سنین میانسالی و پیری بدتر خواهد شد، تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها برنامه‌های مفصلی را برای شما جوانان تدارک دیده‌اند.

معاون اداره کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان داشت: در سال 96 بالاترین آمار طلاق در ایران ثبت شده که نشان از افزایش یافتن این آمار بوده در حالی که ازدواج افزایش نیافته است؛ این آمار نشان می‌دهد که برای آینده و ازدواج هم حتی برنامه‌ریزی نکرده‌ایم، مراکز مشاوره قبل و حین و بعد از ازدواج می‌توانند به جوانان در تصمیم‌گیری برای ازدواج کمک کنند.

وی با بیان اینکه ما از شما جوانان تقاضا می‌کنیم این شاداب بودن با برنامه باشد، عنوان کرد: ورزش و فعالیت فیزیکی به طرز نگران‌کننده‌ای پایین آمده است، باید با کمک همکاران ما در وزارت بهداشت و خود شما جوانان تلاش کنیم این برنامه‌ریزی را برای آینده داشته باشیم.

یمانی در پایان تأکید کرد: مسؤولان برای جوان‌ها برنامه‌ریزی کنند چراکه ما به مراکز تفریحی سالم ورزشی و هنری برای جوانان احتیاج داریم.