به گزارش پارس نیوز، 

محمد باقر عباسی در حاشیه صدمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: واقعیت این است که رشد طلاق از لحاظ ثبتی نسبت به سال گذشته رشد چندانی نداشته است، یعنی 181 هزار طلاق در سال 96 ثبت کرده‌ایم که این آمار در سال 95، 181 هزار و 500 واقعه بوده است.

وی ادامه داد: سال به سال از لحاظ کمی و عددی با کاهش ازدواج روبرو هستیم به همین دلیل از لحاظ علمی و فنی نیز منطقی نیست که ازدواج‌هایی که در یک سال رخ می‌دهد و طلاق‌هایی که در آن سال رخ می‌دهد را تقسیم کنیم.

مدیر کل آمار و جمعیت ثبت احوال کشور گفت: درباره آمار ازدواج و طلاق، سوء تفاهم‌هایی رخ داده است چراکه رشد طلاق نسبت به سال 95 تغییر نداشته است.

عباسی گفت: آمار ثبت شده همه طلاق‌ها مربوط به سال 95 نمی‌شود و بر اساس آمارها رشد طلاق بیش از 2 درصد نبوده است و جمعیت در معرض ازدواج کاهش یافته یعنی کسانی که می‌توانستند ازدواج کنند سن ازدواج را پشت سر گذاشته‌اند و جمعیت آنها کم شده است و از یک میلیون و 300 هزار نفر در سال 90 به یک میلیون و 50 هزار در سال 95 رسیده است.

مدیر کل آمار و جمعیت ثبت احوال خاطرنشان کرد: منطقی نیست ازدواج‌ها و طلاق‌هایی که رخ می‌دهد تقسیم شود و بگوییم در مقابل هر 5 ازدواج یک طلاق اتفاق می‌افتد. از سال 91 تا 96 فقط 7 درصد ازدواج‌ها به طلاق رسیده است اما اگر ازدواج‌ها و طلاق‌های سال 91 را بر هم تقسیم کنیم، این عدد به 18 درصد می‌رسد.

عباسی با اشاره به اینکه قرار شده جزئیات بیشتری از وضعیت ازدواج و طلاق در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد گفت: 85 درصد طلاق‌ها مربوط به افراد زیر 40 سال است.