افراد مبتلا به دیابت باید در ایام عید نظارت دقیقی بر رژیم غذایی خود داشته باشند، مصرف کیک و شیرینی و ورود مقادیر بالایی شکر به بدن این افراد می تواند باعث تشدید بیماری و حتی بروز کما و مرگ در آنها شود.

 

کارشناسان به افراد دیابتی توصیه می کنند از خوردن شیرینی و شکلات شیرین خودداری کنند و در عوض سعی کنند خوراکی های کم شیرین و سالم مصرف کنند تا علاوه بر لذت بردن از طعم آن بیماری خود را نیز کنترل کنند.

 

شیرینی شکلاتی با بادام و آلبالو

 

این شیرینی را می توان با استفاده از مقادیر بسیار کم شکر مخصوص بیماران دیابتی تهیه کرد و از آنها با این شیرینی خوشمزه پذیرایی کرد.

 

مواد لازم: کره آب شده 6 قاشق غذاخوری

 

شکر به میزان سه چهارم یک پیمانه کوچک

 

یک عدد تخم مرغ 

 

یک عدد زرده تخم مرغ

 

وانیل یک قاشق چای خوری

 

مقدار کمی شکلات تلخ آب شده

 

آرد سفید یک ویک سوم فنجان

 

یک دوم فنجان آلبالوی خشک

 

یک سوم فنجان مغز بادام درختی شیرین

 

روش تهیه:

 

در یک کاسه متوسط کره رابا همزن برقی با سرعت متوسط برای دو دقیقه بزنید تا کاملاٌ صاف شود، سپس شکر رابه آن اضافه کنید و بادستگاه بزنید تا تبدیل به فرم خامه ای شود.

 

دریک کاسه دیگر تخم مرغ، زرده تخم مرغ و وانیل را همراه با شکلات توسط همزن برقی بزنید تا کاملاً یکدست شود و سپس به مخلوط آرد را اضافه کنید. 

 

در مرحله بعد آلبالو و بادام ها را به ترکیب اضافه کنید و به هم بزنید تا خمیری شود و در نهایت مخلوط کره و شکر را به آن اضافه کنید و پس از هم زدن در یک کاسه ریخته روی آن را با فویل پوشانده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

 

در همین زمان فر را بر روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید و مخلوط خمیری آماده را برداشته به گلوله های کوچک یک اینچی تقسیم کنید و با وردنه آن را صاف کرده بر روی یک سینی که قبلاٌ آن را چرب کرده اید به فاصله یک اینچ از همدیگر قراردهید.

 

مدت پخت این شیرینی خوش طعم حدود 10 الی 12 دقیقه است و باید در طبقه میانی فر قرار داده شود.

 

سپس شیرینی ها را از سینی خارج کرده برروی توری فلزی قرار دهید تا خنک شود.

 

برای تزئین این شیرینی خوش طعم می توانید از سس شکلاتی استفاده کنید ، برای این منظور مقداری شکلات را در یک ظرف جداگانه حرارت داده تا ذوب شود ، مقداری نیز بادام را خرد کرده به صورت پودر درآورید وبه شکلات اضافه کنید، در حالی که هنوز شکلات حالت مایع دارد آن را برروی شیرینی ها بریزید و اجازه دهید تا خشک شود.

 

می توانید برای نگهداری شیرینی را داخل کاغذهای مومی بگذارید، این شیرینی را می توانید در یخچال نگهداری کنید.