در ادامه چند نوع سوپ ساده اما مفید معرفی می شود:

سوپ هویج

هویج، خوراکی عالی برای صورت و زیبایی است و در فصل زمستان به پوست شما نشاط می بخشد. هویج ها را حلقه  کنید  و همراه با آب مرغ بپزید. نمک، فلفل و جعفری ( منبع ویتامین C) را نیز اضافه کنید. پس از پخت مواد را با حداقل آب در مخلوط کن بریزید تا سوپ نرمی به دست آید؛ اگر لازم بود کمی آب اضافه کنید. سوپ را با خامه و کمی سیر تزئین کنید.

سوپ آویشن

آویشن گیاه ضد سرفه بی نظیری است که سرفه های خشک مداوم را برطرف می کند. اگرچه معمولا از بخور آویشن استفاده می شود اما استفاده از آن در سوپ نیز طعم دلچسبی دارد.

سیر و پیاز را با کمی کره در قابلمه حرارت دهید. سپس عصاره مرغ، سیب زمینی خرد شده و یک بوته کامل آویشن را اضافه کنید. بگذارید با حرارت ملایم 20 تا 30 دقیقه بجوشد. سوپ را صاف و میل کنید.

سوپ گزنه

سوپ گزنه غذایی عالی برای مقابله با خستگی است. گزنه قدرت عضلات را افزایش می دهد و سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری ها تقویت می کند. ریشه، برگ ها و ساقه گزنه خوراکی است و یک سبزی مقرون به صرفه محسوب می شود.

برای تهیه این سوپ، یک سیر و یک پیاز را با آب مرغ در قابلمه ای بریزید و بگذارید با برگ های خرد شده گزنه بجوشد. سپس یک سیب زمینی پخته را نیز اضافه کنید.

 برای خوشمزه تر شدن سوپ می توانید از مقدار کمی خامه تازه هم برای تزئین استفاده کنید.

سوپ مرغ

عصاره مرغ برای مقابله با سرماخوردگی بی نظیر است زیرا بدن را تصفیه و مجاری تنفسی را باز می کند.در یک قابلمه چند تکه گوشت مرغ بیندازید و بگذارید با حرارت ملایم همراه با هویج، تره فرنگی، پیاز و کرفس بپزد. می توانید سوپ را به همین شکل میل یا آن را صاف کنید و در ظرف شیشه ای بدون منفذ بریزید و برای تهیه سوپ های دیگر از آن استفاده کنید. مرغ و سبزیجات را هم می توانید گرم یا سرد میل کنید.اگر از درد سینوزیت نیز رنج می برید توصیه می شود سوپ سیر یا پیاز میل کنید .

سوپ عدس

عدس همه عناصر غذایی برای حفظ سلامت و قدرت عضلات را دارد. عدس برای ورزشکاران و افرادی که در هوای سرد کار می کنند، بسیار عالی است.عدس را همراه با سیر و پیاز و عصاره سبزیجات بپزید و سپس در مخلوط کن بریزید تا شکل یکدستی پیدا کند.