علیرضا کمرئی اظهار کرد: هیچ مدرسه‌ای به کاربری تجاری تبدیل نمی‌شود البته ممکن است از گذشته در کنار برخی مدارس واحدهای تجاری احداث شده باشد که این واحدها حفظ خواهد شد.

وی گفت: آموزش و پرورش هم‌اکنون بیش از 170 واحد تجاری را به صورت سرقفلی در اختیار دارد و 47 واحد تجاری نیز از گذشته در ضمیمه فضاهای آموزشی مشغول به کار بودند که این واحدها به کار خود ادامه می‌دهند.

کمرئی تاکید کرد: آموزش و پرورش طبق قانون می‌تواند محل‌هایی را برای فروش محصولات هنرجویان هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای در نظر بگیرد که این قانون هیچ ارتباطی با تجاری کردن فضاهای آموزشی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از فعالیت 3 هزار معلم حق‌التدریس در شهر تهران خبر داد و گفت: این معلمان کمبود 70 هزار ساعت معلم شهر تهران را جبران می‌کنند و تا زمانی که نیروی انسانی براساس برنامه درازمدت 10 ساله به آموزش و پرورش وارد نشود و خروجی این نیرو براساس برنامه از پیش تعیین شده نباشد، آموزش و پرورش شهر تهران همچنان با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهد بود.

کمرئی افزود: بیشترین کمبود معلم شهر تهران مربوط به دوره ابتدایی و آموزگار است.

وی گفت: هم‌اکنون تناسب جنسیتی معلمان در شهر تهران قابل قبول نیست و 80 درصد جمعیت معلمان شهر تهران زن هستند در حالی که تنها 50 درصد دانش آموزان شهر تهران دخترند؛ نبود تناسب مدارس شهر تهران را با مشکل معلم روبه‌رو کرده است.