مریم مقیمی درباره راه‌کار رفع بوی بد دهان اظهار داشت: رعایت بهداشت دهان و دندان و اصول حفظ صحت دندان‌ها از مهم ترین نکات است.

به گفته وی با مسواک زدن مرتب و درمان پوسیدگی‌ها و عفونت‌های دندان‌ها و لثه می‌توان دندان‌های سالم داشت. از منظر طب سنتی راه‌هایی برای تقویت دندان‌ها و لثه وجود دارد.

مالیدن پوست گردوی تازه بر بُن دندان‌ها، آنها را تقویت می‌کند

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: مالیدن پوست گردوی تازه بر بُن دندان‌ها، آنها را تقویت می‌کند همچنین می‌توان از مخلوط سرکه نمک و عسل چند بار در ماه بر دندان‌ها مالید که باعث سفید شدن دندان‌ها، بهبود آفت دهان، پاکسازی چرک از لثه و روئیدن گوشت جدید بر لثه می‌شود.

جویدن کندر نیز لثه را محکم می‌کند

مقیمی بیان داشت: مالیدن جوشانده گلنار و "مورد" در سرکه بر لثه در تقویت آن موثر است همچنین جویدن کندر نیز لثه را محکم می‌کند.

وی عنوان کرد: همچنین برای رعایت حفظ صحت دندان‌ها، باید از مصرف شیرینی‌جات و ادویه‌جات و غذاهای تند به میزان زیاد پرهیز کرد. برای رفع بوی بدن دهان باید معده پاکسازی شود.

طرز تهیه خمیردندان گیاهی

این دستیار تخصصی طب سنتی درباره خمیردندان گیاهی یاداور شد: گلنار 20 گرم، کندر 15 گرم، سماق 30گرم و تخم گشنیز 5گرم، همه آسیاب شود و با مسواک تر به پودر آغشته شود و دندان‌ها با آن مسواک شود. این خمیر دندان بسیار برای حفظ دندان و رفع بوی بد دهان مفید است.