اینترنت و فضای مجازی، محیطی را فراهم کرده تا بسیاری از افراد بتوانند نیازمندی های خود را در نقاط مختلف جهان براحتی برآورده سازند. 

انسان ها در عصر حاضر، فضای مجازی را نقطه عطفی در جهت پیشبرد اهداف خود می دانند و در زندگی استفاده های چشم گیری از این فضا دارند. 
به طور مثال شبکه های اجتماعی مبتنی بر وب و تلفن همراه، امکان ارتباط با دیگر کاربران و یا سازمان ها را در هر زمان و مکان فراهم آورده است. 
کاربران باید با استفاده از شارژ هایی که شرکت های مخابراتی ارائه می کنند، بستر دسترسی به اینترنت و فضای مجازی را برای خود ایجاد می کنند .
از طرف دیگر کلاهبرداران و مجرمان سایبری همواره به دنبال طعمه های مناسبی برای پیاده سازی اهداف شوم خود هستند و از این بستر نهایت استفاده را می برند. 
شارژهای شگفت انگیز یکی از دام های گسترده کلاهبرداران برای کاربران است که به صورت صفحات جعلی در فضای مجازی بارگذاری می شود. 
در این دسته از صفحات جعلی کلاهبرداران با فروش رمز شارژ سیم کارت تلفن همراه و مزایای شگفت انگیز و وسوسه برانگیز، کاربران را به صفحات بانکی جعلی (فیشینگ) سوق داده و اطلاعت بانکی مراجعان را به سرقت می برند. 
رئیس پلیس فتای استان سمنان در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: کاربرانی که قصد خرید شارزژ از سایت های اینترنتی دارند با ید نکاتی ساده ولی مهم را رعایت کنند.
سرهنگ "سیدعلی میراحمدی" تاکید کرد: حتی الامکان برای شارژ سیم کارت اعتباری خود به نزدیکترین فروشگاه مراجعه و شارژ خود را تهیه کرده و رمز را به صورت دستی وارد کنید.
وی افزود: هنگام خرید شارژ اینترنتی از صفحات مرتبط با شرکت های مخابراتی مجاز (ایرانسل، همراه اول، رایتل و...)، آدرس سایت شرکت را شخصا در قسمت url وارد کنید و برای اطمینان خاطر، از جستجوی آدرس سایت در موتورهای جستجوگر ( گوگل، یاهو و...) خودداری کنید.
به گفته این مسئول انتظامی کابران باید قبل از ورود به صفحه خرید شارژ اینترنتی، از صحت و سقم درگاه بانکی معتبر مطمئن شوند. 
وی به برخی مشخصات یک درگاه بانکی مطمئن در اینترنت اشاره و تصریح کرد: پروتکل https  و علامت قفل مانند در قسمت url نوار آدرس و صفحه کلید مجازی برای وارد کردن مشخصات کارت بانکی از جمله این مشخصات است.
رئیس پلیس فتای استان سمنان از کاربران خواست به پیامک های تلفنی و پیام هایی که از طریق نرم افزارهای پیام رسان، جهت خرید شارژ اینترنتی ( شارژ شگفت انگیز همراه با مزایای ویژه ) به صورت دوره ای برای شما ارسال می شود و شما را به صفحات درگاه بانکی جهت انتقال اطلاعات بانکی سوق می دهد، اعتنا نکنید.