رجبعلی خسروآبادی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در این خصوص خطاب به شهروندانی که قصد سفر دارند، اظهار داشت: از پرداخت هرگونه وجه برای خرید خدمات سفر به حساب شخص یا کارمند کانتر خودداری و هرگونه وجه را فقط به حساب شرکت خدمات مسافرتی واریز کنید.

وی افزود: معمولاً قیمت پایین بعضی تورها در فضای مجازی باعث می‌شود تا شهروندان در تور کلاهبرداران خدمات سفر گرفتار شوند و بدون استعلام از پروانه فعالیت و مکان  شرکت خدمات مسافرتی اقدام به تحویل مدارک یا واریز وجه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین نسبت به ارسال بعضی پیامک‌ها نظیر برنده شدن در قرعه کشی سفر به خصوص سفرهای خارجی و اروپایی توسط بعضی افراد سودجو که به صورت غیرقانونی نیز فعالیت می‌کنند هشدار داد.

خسروآبادی بیان کرد: متاسفانه تعداد اندکی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز اخلاق حرفه ای در صنعت گردشگری را رعایت نمی‌کنند و با تبلیغ‌های غیر واقعی و با اغراق و بزرگنمایی در خدمات اقدام به فروش تور می‌کنند که این عمل نه تنها موجب بدبینی عمومی به صنف دفاتر خدمات مسافرتی می‌شود بلکه حجم زیادی از شکایات شهروندان را در کمیسیون رسیدگی به شکایات معاونت گردشگری استان به خود اختصاص می دهد.

وی ارائه خدمات برخلاف آنچه به مسافر پیش از سفر وعده داده شده است را مصداق بارز کم فروشی و غش در معامله عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از همشهریان خواست در قبال ارائه هرگونه اسناد و مدارک از جمله گذرنامه، شناسنامه، ضمانت نامه به دفاتر خدمات مسافرتی رسید دریافتی ممهور به مهر شرکت دریافت کنند.

خسروآبادی دفاتر خدمات مسافرتی را ملزم به ارائه یک نسخه از قرار داد سفر با امضا طرفین و ممهور به مهر شرکت دانست و افزود: عدم ارائه قرارداد به مسافر حتی برای یک تور یک روزه برای اعضای کمیته فنی تخطی از قانون محسوب می‌شود.