سید محمد کاظمینی رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای بیماران پیوند قلبی گفت: پیوند قلبی باید از بیماران مرگ مغزی انجام شود که با توجه به افزایش تعداد اعضای برداشته شده از افراد مرگ مغزی در حال حاضر در شرایط مناسبی قرار دارد.
وی افزود: در سال گذشته تعداد اعضای برداشته شده برای بیماران نیازمند به پیوند قلبی 100 مورد بوده ولی امکان انجام پیوندهای بیشترهم وجود داشت.
کاظمینی در خصوص دلایل از دست رفتن فرصت های پیوند قلب عنوان کرد: گاهی به دلیل آماده نبودن بیمار یا به موقع نرسیدن عضو برای جراحی برخی موقعیت ها از دست می رود.
وی در خصوص هزینه بیماران پیوند قلبی برای دریافت عضو و عمل جراحی اعلام کرد: هزینه این بیماران تحت پوشش کامل وزارت بهداشت قرار دارد و هیچ هزینه ای برای دریافت عضو و عمل جراحی نمی پردازند.
کاظمینی در پاسخ به اینکه معمولا افراد نیازمند به پیوند قلبی چه مدت زمان باید در صف انتظار باشند، گفت: مشکلی که در خصوص پیوند قلب وجود دارد هماهنگ شدن زمان رسیدن عضو ، آماده شدن بیمار و انجام آزمایش ها برای پیوند و آمادگی بخش پیوند برای جراحی است.

وی ضمن ابراز امیدواری از افزایش تعداد پیوند قلبی در سال 95 افزود: تعداد مراکز پیوند قلب آماده نیز در سال جدید افزایش می یابد همچنین از لحاظ علمی قرار است از تخصص های بیشتر علاوه بر جراح قلب برای بعد از پیوند قلب استفاده شود.