به گزارش پارس به نقل از مهر، به دنبال برخی گلایه های بیماران خاص برای دسترسی به دارو در شهرهای کوچک و دور افتاده کشور، وزیر بهداشت از سازمان غذا و دارو خواست که موضوع را پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهد.

بر اساس آنچه که وزیر بهداشت عنوان داشته بود، فرصت 6 ماهه ای برای بررسی مشکلات دسترسی به داروهای خاص، تعیین شده است که سازمان غذا و دارو می بایست در این مدت نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کند.

از همین رو، دکتر مهدی پیر صالحی مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، ضمن تایید مشکل دسترسی به داروهای خاص در برخی از شهرهای کوچک، عنوان داشته است که با راه اندازی پورتال دارویی، این قبیل داروها به دست همه بیماران در سراسر کشور خواهد رسید.

وی گفت: با راه اندازی پورتال دارویی بسیاری از پیشگیری ها از جمله تقلبات و قاچاق دارو کمتر خواهد شد که البته این پورتال در دست طراحی است و تمامی داروها در این سامانه ثبت خواهد شد.

پیرصالحی خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که کمبودهای دارویی را به حداقل برسانیم و از سال گذشته تاکنون بسیاری از کمبودهای دارویی کاهش یافته است و اکثر داروها را از طریق تولید داخل یا واردات مهیا کرده ایم که هیچ نوع کمبودی نداشته باشیم.

وی در مورد برنامه سازمان غذا و دارو برای بیماران صعب العلاج و آن دسته از بیماران که برای تهیه دارو از شهرهای کوچک به کلانشهرهای کشور می آیند، گفت: در بحث داروهای خاص برخی داروها کم مصرف هستند که در حوزه سراسری مشکلاتی به وجود می آید و به دست همه بیماران نمی رسد. بخاطر همین عمدتا در چند داروخانه بزرگ در تهران توزیع می شود که با راه اندازی پورتال دارویی، تک تک داروها رصد و به دست همه بیماران در سراسر کشور خواهد رسید و مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد.

پیرصالحی در پایان گفت: برنامه ای نیز وجود دارد که در حال طراحی زیرساخت های آن هستیم که همه بیماران از نزدیک ترین داروخانه محل خود دارو های مورد نیاز خود را تهیه نمایند.