~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس نادر منصور کیایی مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مسابقه سراسری انشاء، با موضوع «چگونه از خود مراقبت کنیم؟» در مدارس کشور برگزار می‌شود.

کیایی گفت: به منظور گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مدارس کشور و با هدف جلب مشارکت دانش‌آموزان و افزایش آگاهی‌ها و مهارت‌های آنان در زمینه شناخت رفتارهای پرخطر و راهکارهای مراقبت از خود، مسابقه سراسری انشاء، به عنوان یک فعالیت فرهنگی – آموزشی مکمل برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مسابقه که در قالب پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم برگزار می‌شود، دانش‌آموزان در زمینه‌های الگوها و معیارهای ارتباط اجتماعی، انتخاب دوستان، تصمیم‌گیری، حل مسئله، کنترل هیجان، همچنین در زمینه شناخت خطرات و عوامل خطر و چگونگی مراقبت از خود در برابر رفتارها و رویدادهای پرخطر، انشاء خود را ارائه کرده و به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور برگزاری مطلوب این جشنواره، ادارات آموزش و پرورش کشور می‌توانند از بسته فرهنگی آموزشی پیشگیری که توزیع آن از مهرماه آغاز شده است، بعنوان منبع کمک آموزشی برای برگزاری این مسابقه و سایر بخش‌های پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم استفاده کنند.

کیایی خاطرنشان کرد: والدین و همکاران فرهنگی نیز می‌توانند با استفاده از دفترک‌های آموزشی که در مدارس توزیع شده است، در این مسابقه شرکت کنند.