به گزارش پارس به نقل از تسنیمغلامرضا کردافشاری در پاسخ به پرسش "چه داروهای گیاهی برای دیابت مفید است؟" اظهار کرد: گیاهانی مانند قره‌قات, گشنیز، شنبلیله، گزنه، خرفه، سیاه‌دانه، آلوئه‌ورا و صمغ زرد برای افراد دیابتی مفید است.

به‌گفته وی البته افراد بهتر است برای درمان دیابت خود با پزشک مجرب طب سنتی مشورت کنند, چرا که دیابت به دو نوع سرد و گرم تقسیم می‌شود و در درمان آن داروها متفاوت است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: گیاهان یادشده نیز دارای طبع‌های گوناگون گرم و سرد است که بهتر است قبل از مصرف مشورت شود چرا که مصرف خودسرانه حتی در مواقعی مشکل ایجاد می‌کند.

نشانه‌های فشار خون پایین, سردرد و درد مفاصل

ــ فشار خون پایین, سردرد و درد مفاصل همه نشانه سردمزاجی است، البته سردرد در افراد گرم‌مزاج نیز بروز پیدا می‌کند. البته علامت‌های سردرد در گرم‌مزاجان و سردمزاجان تفاوت دارد.

ــ افراد برای رفع فشارخون پایین, درد مفاصل و سردرد افراد باید بدنشان را تقویت کنند و مواد زائد را از بدنشان پاکسازی کنند.

کردافشاری ادامه داد: مصرف یک تا 2 قاشق غذاخوری خاکشیر می‌تواند در رفع مواد زائد کمک کند.

ــ برای رفع درد مفاصل و سردرد باید یبوست برطرف شود که مصرف خاکشیر با آب گرم بسیار کمک کننده است.

ــ مصرف آب و عسل در تقویت عمومی بدن بسیار کارساز است، البته بهتر است یک کیلو عسل با 8 لیتر آب بر شعله ملایم جوشانده شود تا حدی که نصف آب ریخته شده تبخیر شود، مایع به دست آمده ماءالعسل است که یک ترکیب فوق العاده مفید است و به‌دلیل اینکه عسل در فرایند پخته می‌شود اثرات بسیار بهتری نسبت به عسل خام بر بدن دارد.

ــ 2 تا 3 استکان از ماءالعسل با کمی آب گرم مصرف شود تا مواد زائد چسبیده به جدار رگ‌ها از بین برود، البته بهتر است که چند ماهی استفاده شود.