به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، ثبت نام خودروهای وارداتی امروز دوشنبه 23 بهمن ماه به اتمام می رسد و متقاضیان فقط امروز فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام خودرو اقدام کنند آنطور که سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرده است دیگر مهلت ثبت نام تمدید نخواهدشد و آن دسته از افرادی که نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کرده‌اند می‌توانند انتخاب خودرو را انجام دهند.

در حال حاضر تعدادی از متقاضیان در انتخاب خودرو با مشکلاتی روبرو هستند که در این رابطه باید این نکته را تاکید کرد براساس توافق صورت گرفته آن دسته از افرادی که تا پایان روز شنبه نسبت به وکالتی نمودن حساب خود اقدام کرده اند می توانند ثبت نام را انجام دهند، البته مهلت وکلاتی نمودن حسابها تا ساعت 13 روز شنبه بود که این موضوع به پایان ساعت کاری در روز شنبه 21 بهمن ماه تغییر پیدا کرده است.

حال ممکن است سیستم بانکی در روند اعلام حسابهای وکالتی به سامانه با کندی همراه باشد که این موضوع جای نگرانی نیست و تا پایان امروز امکان ثبت نام برای افرادی که حساب وکالتی در بانکها باز کرده اند فراهم است.

نکته دیگر اینجاست تعدادی از افراد حساب وکالتی باز کردند اما نسبت به انتخاب خودرو اقدامی صورت نگرفته است باید این موضوع را تاکید کرد که بعد از پایان ثبت نام خودروهای وارداتی پولهای بلوکه شده در حسابهای وکالتی آزاد خواهد شد و متقاضی نباید این برداشت را داشته باشد که با وکالتی نمودن حسابهای خود می تواند در طرحهای دیگر نیز شرکت کند.

مطابق اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو در هر طرح باید حساب وکالتی مجزایی ویژه آن تشکیل شود و متقاضی نمی تواند با گشایش یک حساب وکلاتی در طرحهای بعدی شرکت کند.

در مورد ثبت نام خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه نیز باید به این نکته اشاره کرد که فعلا برنامه ای برای فروش خودروهای داخلی در سامانه نیست.