به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم ، غلامعلی نیک فهم،  با اشاره به اینکه همه‌ی جاده‌های استان باز است گفت: در محور پونل – خلخال که از شب گذشته بارش برف آغاز شده و ارتفاع تا کنون 50 سانتی متر برف باریده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، با اشاره به اینکه محور پونل – خلخال در محدوده زندانه به سمت خلخال به دلیل نبود ایمنی کافی تا پایان زمستان مسدود است اضافه کرد: رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر گیلان حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، گفت: ارتفاع بارش شدید برف درمحور‌های رشت - امامزاده هاشم، اسالم – خلخال، بهارستان - آقچای، ماسال - گیلوان، فومن – ماسوله 5 تا 50 سانتی متر است.

وی افزود: در جاده‌های سیاهکل - دیلمان، توتکابن - حشمت آباد، بره سر - قوشه لانه- کلیشم، رودسر - لات محله، بلوردکان - خصیب دشت، نیز برف خفیف می‌بارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وضعیت راه‌ها در مرز استان‌های همجوار گفت: هم اینک در گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل، گردنه کوهین در محور رشت- قزوین، گردنه الماس در محور اسالم-خلخال، زندانه در محور پونل-خلخال، بارش برف شدت بیشتری گرفته است.

به گفته مدیر کل هواشناسی گیلان، بارش برف از ساعاتی قبل در بیشتر مناطق جلگه‌ای گیلان نیز آغاز شده است.

محمد دادرس اضافه کرد: در مناطق کوهستانی گیلان برف با شدت بیشتری می‌بارد.

سرهنگ جاور صفاری رئیس پلیس راه گیلان هم از رانندگان و مسافران خواست سفر‌های غیر ضروری خود را کنسل کنند.