به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، آیت الله ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در جمع نخبگان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: چند تن از اساتید که اینجا سخن گفته و نقطه نظر خود را بیان کردند، مطالباتشان را یادداشت کردم و این جلسه برای بنده بسیار مغتنم بود.

وی تصریح کرد: ما در کشور از علم و دانشمان بهره ببریم و دانایی‌ها را به توانایی‌ها تبدیل کنیم که دانش بنیان‌ها این نیاز کشور را فراهم ساختند و لازم است بحث تجاری سازی و بازار یابی برای آنها صورت بگیرد.

رئیس جمهور گفت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دیجیتال مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد، باید همه حوزه‌های اقتصادی را با استفاده از دانش به روز کنیم و دانشگاه در کنار اقتصاد، صنعت، معدن و کشاورزی قرار گیرد و به این ترتیب علم، دانش و فناوری در همه عرصه‌ها عجین شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه اگر این اقدامات صورت گیرد هم هزینه‌ها کاهش می‌یابند و هم محصول، کمیت، کیفیت افزایش می‌یابد بیان داشت: همه اینها در جهت محور شدن تولید در راستای دانش صورت می‌گیرد که کار جهادی را می‌طلبد.

وی با اذعان بر اینکه رفع موانع در دستور کار اولویت‌دارم است و به دنبال تسهیل همه فرایند دانش‌بنیان‌ها هستم تشریح کرد: مشکل عمده دانش‌بنیان‌ها دریافت تسهیلات است، صندوق حمایت از فناوری در این زمینه وجود دارد، تبصره ۱۸ هست و بانک‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیسی گفت: کارهای فناورانه می‌تواند آورده بسیاری برای ما در اقتصاد داشته باشد و نتیجه آن برای سرمایه‌گذار، فناور و اقتصاد کشور می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است شرکت‌های نوپا مورد حمایت قرار گیرند عنوان کرد: بانک‌ها حتماً برای تسهیل کار به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بیایند و راه را برای بخش‌های خرد و کلان آسان کنند.

رئیسی عنوان کرد: استاندا در شورای اداری اعلام کند هر محصولی در کشور تولید می‌شود باید مورد حمایت باشد و بستن قرارداد درصورت کمبود آن محصول با خارج از استان مجاز است.