به گزاش پارس نیوز ؛ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: هرچند ثبت‌نام لاتاری کاملا رایگان است، اما بازار سیاهی به وجود آمده که در آن سودجویان با طراحی پکیج و دریافت مبالغ قابل توجه، وعده شانس بیشتر برای برنده شدن در لاتاری را به متقاضیان می‌دهند.
از انجام کارهای ثبت‌نام در کافی‌نت‌ها در ازای پرداخت حدود 80هزار تومان گرفته تا طراحی پکیج‌های گوناگون با قیمت‌هایی نزدیک به 800هزار تومان که به افراد وعده می‌دهد در صورت خرید آن‌، شانس بیشتری برای برنده شدن در لاتاری دارند.

برنده شدن در لاتاری یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن گرین‌کارت آمریکا بوده و هر سال برگزار می‌‎شود. به دنبال این اتفاق هر ساله در بازه زمانی مشخصی، بسیاری از افراد در سراسر جهان برای ثبت‌نام در لاتاری اقدام می‌کنند. ایران نیز از این موضوع مستثنی نبوده و طی سال‌های گذشته به دنبال بالاتر رفتن تب مهاجرت، توجه‌ها به این روش برای آزمودن شانس خود جلب می‌شود.

با‌این‌حال هر زمان که تقاضای بالایی برای یک موضوع وجود داشته باشد، بازار داغی برای هجوم سودجویان نیز فراهم خواهد شد. برای مثال با مراجعه به کافی‌‌نت‌ها خواهید دید که تعرفه‌ای برای فرایند ثبت‌نام در لاتاری تعیین شده است که به طور میانگین حدود 80هزار تومان است. هرچند شاید نتوان بر این موضوع خرده‌ای گرفت، چون در ازای ارائه خدمتی حق‌الزحمه‌ای دریافت خواهد شد. اما بازار سیاه لاتاری به همین جا محدود نمی‎‌شود و کلاهبرداران شیوه‌های خلاقانه‌ای برای کسب سود از آن طراحی کرده‌اند.

 
کلاهبرداری پکیجی

یکی از روش‌های مرسوم کلاه‌برداری در این زمینه، دریافت هزینه برای ثبت‌نام در لاتاری است. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که به صورت کلی ثبت‌نام در لاتاری کاملا رایگان بوده و دولت آمریکا هیچ هزینه‌ای بابت‌ آن دریافت نمی‌کند. اما برخی سایت‌های مشاوره‌ مهاجرتی با ارائه طرح‌ها و پکیج‌هایی، از متقاضیان ثبت‌نام در لاتاری هزینه دریافت می‌کنند.

e0fdyb2Ygdia

برای مثال یک کانال تلگرامی که خود را دارای مجوز کسب‌وکار اینترنتی نیز معرفی کرده، پکیج‌های عادی و طلایی برای ثبت‌نام در لاتاری طراحی کرده است. در پکیج عادی، تعرفه ثبت‌نام برای فرد مجرد 250هزار تومان، یک شانس برای فرد متاهل 400هزار تومان و دو شانس برای فرد متاهل 550هزار تومان تعیین شده است. اما در پکیج طلایی که البته مشخص هم نیست تفاوت آن با پکیج عادی چیست، تعرفه فرد مجرد 400هزار تومان، یک شانس برای فرد متاهل 600هزار تومان و دو شانس برای یک فرد متاهل 800هزار تومان تعیین شده است. همچنین در این طرح‌ها به ازای هر فرزند، 50هزار تومان دیگر از افراد اخذ می‌شود.

در برخی سایت‌های مشاوره‌ مهاجرتی نیز گزینه‌ای برای تعیین وقت مشاوره حضوری جهت ثبت‌نام در لاتاری تعبیه شده است که جهت تعیین وقت باید مبلغی بین 50 تا 200هزار تومان از طریق درگاه‌های پرداخت به حساب این موسسات واریز کرده تا وقت برای شما هماهنگ شود. سناریوهایی که ممکن است رخ دهد این است که در بهترین حالت ثبت‌نام لاتاری برای شما انجام خواهد شد؛ هرچند در عمل لازم نبوده هزینه‌ای پرداخت کنید و می‌توانستید خودتان کاملا رایگان ثبت‌نام را انجام دهید. اما ممکن است اتفاقات بسیار بدتری نیز پیش آید. برای مثال این احتمال وجود دارد که پس از واریز وجه، ثبت‌نام شما انجام نشود. یا حتی ممکن است از طریق دریافت اطلاعات، حساب شما هک شده و خالی شود یا حتی از اطلاعات و مشخصات شما سوءاستفاده شود. این‌ها بخشی از اتفاقاتی است که ممکن است در صورت اعتماد به کلاهبرداران و از روی ناآگاهی برای افراد رخ دهد.