به گزارش پارس نیو به نقل از تسنیم ، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان در سفر به خوزستان با حضور مرز شلمچه، از زیر‌ساخت‌های این منطقه ‌و همچنین ساختمان گذرنامه، پاسگاه جدید در حال ساخت مرزبانی و زیر‌ساخت‌های سمت عراق این نقطه مرزی‌‌ با حضور استاندار خوزستان، معاون سیاسی استاندار خوزستان، شهردار و فرماندار آبادان و جمعی از فرماندهان نظامی استان  بازدید کرد.

فرمانده انتظامی کل کشور در این بازدید با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه زیرساختارهای مرز شلمچه در حال انجام است تا ‌زائران ‌با فراغ بیشتری نسبت به سال گذشته بتوانند از مرز عبور کنند، ‌از همکاری دولت عراق قدردانی کرد و اظهار داشت: ‌افزایش چندبرابری ‌ورود و خروج زائران در دو طرف مرز ‌ایران و ‌‌عراق‌ فراهم شده است. افزایش گیت‌های ورود و خروج زائران از طرف ایران و عراق، تردد زائران را آسان‌تر خواهد کرد که از همکاری دولت، وزارت کشور و پلیس عراق تشکر می‌کنیم.

سردار رادان با بیان اینکه تا به امروز تمام موارد‌ در قالب توافق‌ها‌ برای تسهیل تردد زائران اربعین ‌ از جمله امنیت، پذیرایی، خدمات رفاهی و ... ‌فراهم شده‌ و تا به امروز همه دستگاه‌های اجرایی متعهدانه پای کار بوده‌اند تا سفر امسال نسبت به سفر سال‌های گذشته بهتر باشد، تصریح کرد: ‌توافقاتی که بتواند آسان بودن، ارزان بودن و ایمن بودن را برای زائران فراهم کند تا به امروز توسط کشور عراق متعهدانه انجام شده و امید است سفر امسال نسبت به گذشته بهتر باشد.

وی با بیان اینکه با طرف عراقی به توافق رسیدیم گذرنامه‌های 2 سال گذشته با راهکاری که در نظر گرفته شده معتبر باشد، تصریح کرد: از مردم تقاضا می‌شود برای تهیه گذرنامه و گذر زیارتی سریعا اقدام کنند و این کار را به روزهای آخرموکول نکنند.

وی با بیان اینکه ‌با توافقی که با طرف عراقی ‌داشته‌ایم ‌اعتبار گذرنامه های تاریخ گذشته تمدید خواهد شد، ادامه داد: اداره کل اتباع‌ ایران در سراسر کشور از چند روز آینده آماده ارائه خدمات به زائران اتباع خواهند بود و اگر احساس کردیم که نیاز به افزایش محل برای صدور گذرنامه باشد، کلانتری‌ها در شهر‌های بزرگ هم می‌توانند در صدور گذرنامه ورود کنند.

‌‌سردار رادان ‌با بیان اینکه مرزبانان، همکاران ما در حوزه انتظامی، وزارت کشور همه اقدامات برای تسهیل در تردد زائران را انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: گذرنامه‌هایی که از سال 1400 تمام شده با دولت عراق به توافق در سفر اربعین به مدت 6 ماه اعتبار داشته باشد و حجم زیادی از زائران ما نیازی به تمدید گذرنامه نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که گذرنامه‌های آنها که از سال1400 اعتبار آن تمام شده ‌و تمایل دارند به سفر اربعین بروند در این باره با دولت عراق به توافق رسیده‌ایم تا در سفر اربعین به مدت شش ماه اعتبار داشه باشد.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: امسال با تجربه افزایش شدید دمای هوا مواجه هستیم که مردم باید در سفر خود این مهم را پیش‌بینی کنند.

سردار رادان همچنین گفت: نیرو‌های مستقر ما در مرز‌ها در سال‌های گذشته زیر چادر به زائران اربعینی خدمات رسانی می‌کردند و آسایش کمتری داشتند که با اقدامات جهادی تقریبا امسال برای آن‌ها سقف پبش‌بینی شده تا استراحت آن‌ها بهتر باشد، همکاران ما در مرزبانی از مزایای استقرار در مرز بهره‌مند هستند.