به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت و ساماندهی زائران که در در سالن جلسات پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: امسال افتخار میزبانی برای خدمت به زائرین آل الله پس از چندین سال نصیب مردم کرمانشاه شده است.

وی افزود: اگر عراق دروازه ایران به جهان عرب باشد بی شک شهرستان قصرشیرین یکی از مهمترین دروازه‌ها به کشور عراق است و این شهرستان را نه فقط به عنوان یک مرز بلکه به عنوان یک نقطه تمدنی باید مورد توجه قرار داد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های شهرستانی قصرشیرین و مرز خسروی به اندازه کافی استفاده نشده، تصریح کرد: برای بهره برداری بیشتر از مرز خسروی در همه امور استان باید تلاش کرده تا به جایگاه اصلی در مرز خسروی دست پیدا کنیم و برای ایام اربعین نیز مسیری ایمن و برای زیارتی راحت را برای زائرین باید فراهم شود.

وحیدی بیان کرد: در صورتی که در روزهای ابتدایی وضعیت تردد خوب باشد به طور قطع حجم زیادی از زوار به سمت این مرز حرکت می‌کنند که به همین منظور باید خود را برای هرگونه اتفاق و استقبالی در زمان بازگشایی آماده کنیم.

وی به تنوع مذاهب در استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: با وجود تنوع مذاهب و قومیت‌ها وحدت لازم بین مذاهب مختلف استان کرمانشاه به چشم می‌خورد که امسال نیز در جهت خدمت‌رسانی به زوار اربعین باید این وحدت به تصویر کشیده شود چرا که یکی از مهمترین دغدغه‌های رئیس جمهور اجرای مراسم اربعین با کیفیت بهتر و ایمن‌تر در مرز خسروی است.

وحیدی با اشاره به پیگیری و بررسی‌های مناسب از وضعیت موکب‌ها و پذیرایی در ایران و خاک عراق، خاطرنشان کرد: امید است که اربعین امسال به عنوان یک تجربه خوب نشان‌دهنده عشق و دلدادگی ایرانیانی باشد که توانسته‌اند با توجه به چارچوب‌های مورد نظر با کیفیتی مناسب به زائران خدمات رسانی کنند.