به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق در مهران اظهار کرد: امسال کارهای ارزشمندی در حوزه اربعین انجام شده است.

وی در ادامه افزود: ایام عاشورا و تاسوعا در کمال امنیت زوار برگشتند و به خاطر خدمات دهی به زوار از وزیر کشور عراق قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره ضرورت خدمات رسانی به زوار در پایانه مرزی مهران، گفت: برای تأمین آب شرب زوار تدابیر لازم اندیشیده شده، همچنین با مدیریت استاندار ایلام به عنوان فرمانده عملیات اربعین در فاصله کم مواکب و نیروهای هلال احمر استقرار خواهند یافت.

وحیدی تاکید کرد: ایجاد غرفه مشترک با هماهنگی استانداران و واسط با جدیت پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت مجتمع‌های رفاهی، نماز خانه و سرویس‌های بهداشتی در استان ایلام، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها و امکانات خوبی برای برگزاری باشکوه اربعین در مرز مهران فراهم شده است.

هماهنگی لازم با مسئولان کشور عراق برای اربعین انجام شده است

وزیر کشور بیان کرد: امروز از نزدیک مسائل چهار مرز برای اربعین با مسئولان عراقی بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم با مسئولان کشور عراق برای اربعین انجام شده است، عنوان کرد: تمامی مشکلات از نزدیک بررسی شده و برای سهولت تردد تفاهم‌های نامه خوبی با مسئولان عراقی برقرار شده است.

وحیدی عنوان کرد: طراحی یک هزار پرواز برای زمان اربعین در کشور انجام شده، ضمن اینکه از تمامی ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی نیز برای جابجایی زوار استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: یک مقداری کمبود اتوبوس وجود دارد، این مسئله باید توسط خودروهای شخصی زائران جبران شود.

وزیر کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، گذرنامه، اسکان و تغذیه در مرز مهران توسط مسئولان کشور عراق و ایران نیز به خوبی برای اربعین پیش بینی شده است.

وحیدی با اشاره به اینکه هدف مسئولان ایران و عراق رفاه و سهولت تردد زوار اربعین است، گفت: از تلاش‌های مسئولان عراق برای فراهم کردن زیرساخت‌های تقدیر و تشکر می‌کنم.