به گزارش پارس نیوز به نقل از تیتر کوتاه ، روند رشد قیمت خودرو در بازه زمانی مورد بررسی در حالی رقم خورده که دلار در همان کانال ۴۸ هزار تومان در حالا بالا و پایین شدن است و با این شرایط این عامل را نمی‌توان دلیل رشد قیمت خودرو دانست. اما آنچه فعالان بازار خودرو به آن اشاره کرده و رشد قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت می‌دهند به بلاتکلیفی خودروهای وارداتی باز می گردد. فعالان بازار خودرو با اشاره به اینکه برخی از خودروهای وارداتی از اسفند سال گذشته وارد کشور شده‌اند به این نکته اشاره می‌کنند که تکلیف این خودروها هنوز مشخص نیست.  ظاهرا این خودروها هنوز موفق به دریافت اخذ مجوز و تاییدیه‌های سازمان استاندارد نشده اند و به همین دلیل فرآیند ترخیص از گمرک و در نهایت آغاز شماره‌گذاری آنها با مشکل مواجه شده است.

 

با توجه به عوامل مذکور امروز و در میان پرطرفدارهای ایران‌خودرو امروز «سمند سورن پلاس» رشدی ۲۰ میلیونی در بازار داشت و بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد از سوی دیگر «۲۰۷ پاناروما اتومات» هم در بازار طعم افزایش ۱۸ میلیون را چشید.

 
 

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به سه‌شنبه گذشته رشد ۲۰ میلیونی داشت. اما «هایما S۵ پلاس» بدون تغییر در بازار یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» هم ۴۹۵ میلیون تومان قیمت خورد و رشد ۵ میلیونی داشت. اما خانواده دنا که در روزهای اخیر پی‌در‌پی کاهش قیمت داشت از سه‌شنبه گذشته روند خلاف جهت پیش گرفتند و با رشد در بازار عرضه شدند، بطوریکه «دناپلاس» امروز در بازار رشدی یک میلیونی داشت و  ۶۲۶ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم ۸۱۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی ۴ میلیونی داشت. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم با افزایش ۱۸ و در بازار ۷۹۸ میلیون قیمت خورد.

 

قیمت-روز-خودرو

 

پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس