به گزارش پارس ، به نقل ازطبنا؛ ظفرمند، متخصص دندانپزشک گفت: برای حفظ و نگهداری دندان های مصنوعی باید همانند دندان های طبیعی از آنها مراقبت کرد.

وی در ادامه افزود: باید از طریق مسواک زدن و استفاده از قرص های ضد عفونی کننده برای ورود از میکروب در افراد جلوگیری کرد.

ظفرمند در خصوص دومین راهکار برای مراقبت از دندان های مصنوعی عنوان کرد: نگهداری دندان های مصنوعی به هنگام شب در ظرف آب تمییز و همچنین عدم استفاده در طول روز از تنقلات که باعث شکستگی و فشار آمدن به فک می شود و منجر به ترک لثه و مخاط ریز دندان خواهد شد.

این متخصص دندانپزشک در خصوص تطابق نیافتن دندان های مصنوعی در برخی افراد گفت: برخی افراد نسبت به دندان مصنوعی واکنش های متفاوتی به تناسب ایدولوژی بدنشان نشان می دهند و ممکن است تا مدت ها از شروع استفاده دندان مصنوعی هنوز فک تطابق پیدا نکرده و به هنگام غذا خوردن مشکل برای فرد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه به دلیل استفاده طولانی مدت و فشار آمدن به سطح فک نیاز به جراحی در فرد ایجاد می شود اظهار داشت: این فشار در سطح فک به مرور باعث تحلیل استخوان ریز دندان می شود که فرد به هنگام عطسه، خوردن غذا و صحبت کردن مشکل پیدا می کند و در این صورت نیاز به جراحی خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: درمان از طریق جراحی، باعث افزایش عمق لثه و همچنین افزایش حجم استخوان فک، زمینه ای را برای قرار گیری فک فراهم خواهد کرد.