به گزارش پارس ، امیر قلعه نویی در گفت و گو بافارس در مورد بازی با سپاهان و صحبت های کارلوس کی روش صحبت های زیر را انجام داده که در زیر می خوانید:

  در خصوص اظهارات علی کفاشیان که اعلام کرده به دلیل مشکلات مالی شاید تیم ملی به سازمان لیگ واگذار شود چه صحبتی دارید؟

اجازه بفرمایید من راجع به آنجایی که مسئولیت دارم صحبت کنم، راجع موضوع دیگری صحبت نکنم.

  به هر حال نظر کارشناسی شما می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

ما کارشناس نیستیم.

  بازی برابر سپاهان را پیش رو دارید، پیش بینی می شود هواداران استقبال خوبی از این مسابقه داشته باشند.

بله. همیشه استقلال و سپاهان بازی های خوبی می شود و هر دو تیم هواداران خاص خودشان را دارند. تیم سپاهان هم به تمام معنا یک باشگاه حرفه ای است بازیکنان خوبی هم جذب کرده اند ولی ما هم استقلالیم و در تهران بازی می کنیم و امیدواریم با یک بازی خوب و هجومی نتیجه لازم را کسب کنیم.

به هر حال سپاهان هم یک خط هافبک قوی دارد ما باید ارتباط خط هافبک شان را تا آنجا که می توانیم با مهاجم شان قطع کنیم. یعنی لیدر یک شان امید ابراهیمی است اگر بتوانیم پل ارتباطی آنجا را قطع کنیم می توانیم به یکی از هدف هایمان برسیم.

  در همین هفته های ابتدایی لیگ دچار بدشانسی شدید و یکی دو بازیکن تان مصدوم شده اند.

بله، متاسفانه دو سه بازیکن مان را به دلیل مصدومیت و محرومیت نداریم یکی از آنها (ساموئل) در بازی قبل اخراج شد و در این بازی غایب خواهد بود. دو بازیکن هم (بیک زاده و جمشیدیان) مصدوم هستند. ولی بقیه بازیکنان مشکلی ندارند. الحمدالله تیموریان و نکونام هم به این بازی می رسند.

نکونام و تیموریان شرایط بازی را پیدا کرده اند؟

بله.

در هفته دوم به آن استقلالی که مدنظرتان بود رسیده اید؟

نه. خیلی فاصله دارد، ولی به هر حال یارهایی که گرفته ایم به غیر از احمد جمشیدیان که جراحی کرده است ولی آن سه بازیکن دیگر روز به روز بهتر می شوند. مهدی نظری شرایط بسیار خوبی پیدا کرده و ما را امیدوار کرده است.

همیشه می گفتند تیم های امیر قلعه نویی شاید در هفته های اول خوب عمل نکند اما رفته رفته بهتر شود، ولی در این فصل از ابتدای فصل خوب نتیجه گرفته اید اما باز هم زمان می خواهید که به آن شرایط ایده آلی که به آن مدنظرتان هست برسید؟

بله. ما خیلی تغییرات داشتیم و خیلی هم دیر کارمان را شروع کردیم.

پیش بینی تان از لیگ امسال چیست؟

حقیقت این است که زود است از الان بخواهیم راجع به لیگ و حتی تیم خودمان صحبت کنیم. اجازه بفرمایید پنج، شش هفته بگذرد تا بتوانیم راجع به این مسائل صحبت کنیم.

  آقای کی روش موضع اش را در خصوص اینکه شما باید بدون ملی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنید تغییر داده ولی اگر این اتفاق بیفتد دست شما برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا خالی خواهد بود.

یک چیز بسیار طبیعی است و آن اینکه ما تا لحظه ای که درگیر جام باشگاه آسیا هستیم باید بازیکنان مان در اختیار خودمان باشند این را همه می دانند خود آقای کی روش هم بهتر از من این مسئله را می داند.

  برای شما کسب ستاره سوم در آسیا خیلی مهم است؟

برای همه مهم است. برای فوتبال ایران مهم است، نه برای من.

  برخی از کارشناسان از جمله مرتضی محصص تاکید داشتند اگر بخواهیم از بین جام باشگاه ها و جام جهانی یکی را در اولویت قرار دهیم جام جهانی در اولویت است…

نه اصلا، مثل این است که به تیم بایرن مونیخ، یوونتوس و پاری سن ژرمن بگوییم در لیگ قهرمانان اروپا شرکت نکنند چون جام جهانی مهم تر است. این حرف که از طرف آقای محصص که استاد بنده و رئیس کمیته آموزش بوده، به نظر شما منطقی است؟ یعنی ما الان به آن تیم ها بگوییم چون درگیر جام جهانی هستیم بازیکنان نباید در اختیار باشگاه باشند. من فکر نمی کنم این حرف، حرف فنی باشد!

در مورد اینکه گفته می شود استقلال یک مقدار پیر است چه صحبتی دارید؟

به هرحال یک موقع باید روی جوان سرمایه گذاری کرد و یک موقع تیم درگیر یک سری بازی های حساس است و باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. بالاخره بازیکن باتجربه در این شرایط می تواند به تیم کمک کند.

  البته وقتی فلش بک به گذشته بزنیم امیر قلعه نویی در اوایل دهه هشتاد و در اولین سال های حضورش در استقلال بازیکنان جوان را به استقلال آورد که بعدها همان بازیکنان جوان ستاره های فوتبال ایران شدند و در تیم ملی عملکرد قابل قبولی داشتند.

ما که هیچ کاره ایم ولی باید امسال تیمی را آماده می کردیم تا در چهار جبهه حضور داشته باشد. یک به لطف خدا و اهل بیت دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر دوم، در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستیم و سوم دوباره مسابقات آسیایی مان شروع می شود و چهارم مسابقات جام حذفی را پیش رو داریم. یعنی ما یک تیمی را بسته ایم که در چهار جبهه باید بجنگند پس طبیعتا کار سختی را پیش رو داریم. در مواقعی بازیکنان تحت فشار مسابقات قرار خواهند گرفت. البته تیم ما بازیکن جوان و خوب هم دارد. فردین عابدینی و مهدی نظری و همین طور دروازه بان دوم تیم مان از جمله نفرات جوان و با آتیه هستند. خیلی بازیکنان جوان داریم تلفیقی از بازیکنان باتجربه در کنار بازیکنان جوان و پرانرژی کنار هم هستند.