به گزارش پارس نیوز، 

ورزش آذربایجان‌شرقی در سال 1397 سالی موفقیت‌آمیزی را داشته و یکی از استان‌های برتر ورزشی بود.

مهمترین اخبار ورزشی فروردین سال 1397 به شرح زیر است:

- پرستو مه‌نمای اقدم از آذربایجان‌شرقی و عضو تیم ملی جوانان کشورمان توانست مسابقات بین‌المللی قایقرانی کاپ ریاست جمهوری آذربایجان در 2 ماده کانوی 200 و 500 متر به مقام قهرمانی رسیده و نشان زرین طلا را از آنِ خود کند.

- در هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال کشور تیم گسترش‌فولاد در تبریز برابر مهمانش نفت آبادان به تساوی بدون گل رضایت داد. تراکتورسازی هم در اصفهان با 3 گل برابر ذوب‌آهن مغلوب شد.

- بیوک حاجی‌اف سرمربی سابق تیم ماشین‌سازی تبریز درگذشت. این مربی آذربایجانی سابقه سرمربیگری تیم ماشین‌سازی را داشته و در کشور خود نیز در 3 مقطع زمانی سرمربی تیم نفتچی باکو بود.

- 6 تکواندو‌کار میانه‌ای به نام‌های امیرمحمد بخشی، میرهاشم حسینی، مهدی یوسفی، عرفان ناظمی، سعید رجبی و مرتضی شیری به اردوی تیم ملی تکواندو ایران دعوت شدند.

- اصغر عزیزی تکواندوکار میانه‌ای مدال برنز سومین دوره مسابقات قهرمانی پاراتکواندو آفریقا را به خود اختصاص داد.

- اردوی تیم ملی کبدی ایران برای حضور در مسابقات جهانی استرالیا در تبریز آغاز شد.

- مراسم گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوت و مدیر اسبق و شایسته ورزش استان مرحوم اکبر گهر‌خانی با حضور مسوولین کشوری و استانی و جمعی از پیشکسوتان ورزش استان برگزار شد.

- رضا جدیری فوتبالیست آذربایجان‌شرقی جهت حضور در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2018 کره جنوبی به اردوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشور دعوت شد.

- حامد اصغری تکواندکار میانه‌ای مدال طلای مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2018 تونس را بر گردن آویخت.

- مهدی انصاری شناگر میانه‌ای مسابقات انتخابی المپیک جوانان به میزبانی کشور تایلند در شهر بانکوک به یک مدال نقره و 2 مدال برنز دست یافت.

- تیم تراکتورسازی تبریز در لیگ قهرمانان آسیا در شهر العین امارات در حالی با 2 گل مغلوب الاهلی عربستان شد که یک ضربه پنالتی را پیش از دریافت گل از دست داده بود. با این شکست تیم تراکتورسازی عملا شانس صعود به مرحله بعدی را از دست داده و بازی آخر این تیم جنبه تشریفاتی داشته باشد.

- تیم تراکتورسازی تبریز در هفته بیست‌و‌هفتم لیگ برتر فوتبال کشور در تبریز برابر سپاهان اصفهان به تساوی یک بر یک رضایت داد.

- ورزشگاه تختی تبریز که بیشتر به باغشمال معروف است، بازسازی می‌شود. به دلیل فرسودگی سکوهای ورزشگاه، فعالیت این ورزشگاه به حالت‌ تعطیل درآمده بود.

- تیم استقلال تهران بعد از 5 پیروزی متوالی، در تبریز برابر تیم گسترش‌فولاد با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

- مسابقات والیبال نشسته 6 تیم برتر جهان با حضور تیم‌های ایران، بوسنی، آلمان،  اکراین، روسیه و آمریکا در سالن صدرای تبریز آغاز شد.

- هواپیمایی آتا به عنوان هواپیمایی تیم ملی معرفی و تیم ملی فوتبال ایران با هواپیمایی از این شرکت در جام جهانی حضور خواهد یافت.

- تیم تراکتورسازی تبریز درآخرین بازی خود در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا در تبریز با نتیجه 3 بر 1 مغلوب تیم الغرافه قطر شد تا پرونده این تیم در باشگاه‌های آسیا با قرار گرفتن این تیم در رده چهارم گروه خود به اتمام رسد.

- تغییرات در باشگاه تراکتورسازی – هیات مدیره باشگاه با مصطفی آجرلو به عنوان مدیر باشگاه قطع همکاری کرده و عباس الیاسی را به عنوان سرپرست جدید این باشگاه معرفی کرد.

- پرویز هادی در مسابقات انتخابی تیم ملی ایران با اقتدار قهرمان شده و دوبنده تیم ملی در سنگین وزن را بر تن نمود.