پائولو مالدینی یک بار دیگر نشان داد که دل چندان خوشی از عملکرد مالکان چینی باشگاه میلان ندارد و به آینده باشگاه تحت مدیریت یونگ‌هونگ‌لی امیدوار نیست.

خیلی‌ها تصور می‌کردند که بعد از انتقال مالکیت باشگاه میلان از سیلویو برلوسکونی به چینی‌ها بعد از 30 سال، در ابتدای سال جاری و 200 میلیون یورویی که صرف تقویت و خرید 11 بازیکن جدید شد، اوضاع روسونری تغییر کند اما وضعیت این تیم تغییر خاصی نکرده است.

پائولو مالدینی در این خصوص به رادیو 24 ایتالیا گفت: مطلقاً نمی‌دانم که آیا دوباره میلان به اوج بازخواهد گشت یا نه اما با پروژه‌ای که الان در باشگاه در حال اجراست، چشمم آب نمی‌خورد که چنین اتفاقی رخ دهد پس با کمال تأسف باید بگویم که برای مدتی طولانی باید منتظر بمانیم.

مالدینی ادامه داد: همه این‌ مشکلات در زمان مالکیت برلوسکونی آغاز شد پس نمی‌توان گفت که این وضعیت صرفاً به خاطر ورود مالکان جدید شکل گرفته است. مشکل این است که هرچه شما از اوج فاصله بگیرد، سال‌های بیشتری برای جبران این فاصله باید وقت بگذارید. ذهنیت پیروزی‌طلبی و جاه‌طلبی مدت‌هاست که در میلان از بین رفته و هر سال باید دو برابر سرمایه‌گذاری کنیم تا آن را جبران کنیم.

اسطوره باشگاه میلان در پایان تأکید کرد: به نظر من، 5 سال پیش میلان جزو 5 تیم برتر اروپا بود اما سرمایه‌گذاری‌های این تیم به تدریج افت کرد و به همین دلیل حالا باید 10 برابر حالت عادی هزینه کند تا کم و کاستی‌هایش جبران شود.