پایگاه تحلیلی خبری «پارس» - «ما قرار گذاشته بودیم دروغ بگوییم. همه مان توافق کردیم دروغ بگوییم تا مشکل حل شود.»

اینها بخشی از سخنان هولناکی است که مهدی طارمی بر زبان آورد. سخنانی که برای طرفینش منفعت مالی یا شهرت و کارآمدی داشت. مهدی طارمی از این دروغ نزدیک به دو میلیارد درآمدزایی نمود.یک میلیارد و صد پنجاه که از حسین هدایتی گرفته بود برای پرداخت به باشگاه ترکی که نداد و با آن ماشین خرید – یا هر کار دیگری که بشود با چنین حجمی از پول انجامش داد – و نهصد و پنجاه میلیون که مبلغ قراردادش بود با پرسپولیس! وکیل طارمی هم نمی دانیم از قراردادش با پرسپولیس سودی برد یا نه اما منطق حکم می کند وقتی موکل شما با کمک توصیه های شما با جایی قراردادش را فسخ نکرده رها می کند و به جای دیگری می رود، درصدی از قراردادش را به شما نیز پداخت کند.

می ماند مدیرعامل وقت پرسپولیس علی اکبر طاهری که چیزی بیش از اینها نصیبش شد. او که چندماهی بود به پرسپولیس امده بود از این پاس گل طلایی نگه داشتن آقای گل تیم استفاده کرد و برشهرت و محبوبیتش افزود. طاهری به مدد همین دروغ توافقی بود که در پرسپولیس به یک مدیرعامل موفق و محبوب تبدیل شد. مردی که رسانه ها در وصف مدیریتش می نوشتند که او اهل حرف زدن نیست اما خوب کارش را انجام می دهد.

اعضای مثلث دروغ حالا وضع خوبی ندارند. بین مهدی طارمی و وکیلش اختلاف شدیدی ایجاد شده که به جدایی این دو از هم منجر گردیده. دستکم فحوای یادداشت تند و تیز وکیل علیه موکل چنین برداشتی را به ذهن متبادر می سازد. این اما همه ماجرا نیست. مهدی طارمی حالا از اینجا رانده و از آنجا مانده است. با باشگاه قطری قرارداد سفت و سختی بسته که سبب شده تا فکر ترانسفر رایگان بعد از جام جهانی کاملا از سرش بیفتد. حتی اگر کی روش او را به جام جهانی ببرد و او آنجا خوب هم بازی کند و مشتری خارجی داشته باشد ، سودش به جیب باشگاه قطری می رود نه طارمی. در پرسپولیس که به عنوان یک چهره منفور شناخته می شود و پایگاهش بین هواداران از همیشه سست تراست چرا که دستش برای هواداران تیم رو شده. او در نهایت همانی است که تیم به خاطرش محروم شد و اجازه خرید بازیکن را از دست داد و جریمه هم شد و حالا هم جای ماندن در تیم و تمدید قرارداد به تیمی قطری پیوسته.خب اگر قرار بود بعد از جام جهانی ترانسفر شوی و پولی برای فسخ قرارداد یا رضایتنامه پرداخت کنی ، چرا این سود را از پرسپولیس دریغ کردی؟ چرا باشگاه قطری از انتقال تو به اروپا سود ببرد و تیم محبوبت نه؟

اما آنکه در این میان کمتر ضرر کرد مدیر دولتی است. اقای طاهری بازنشسته. نه کسی کاری به کارش دارد ، نه کسی به او حرفی می زند.مدیر بازنشسته دولتی است و دارد حالش را می برد. در ایران مدیران دولتی همیشه حالش را می برند.