سرمربی استقلال در همین ابتدای فصل با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. او روزهای سختی پیش رو دارد و باید هر چه سریع‌تر شرایط تیم را تغییر دهد. استقلال فعالیت زیادی در فصل جابه‌جایی تابستانی داشت و بیش از هر تیمی برای جذب بازیکن هزینه کرد. انتظارات هواداران استقلال از تیم محبوب خود با توجه به خریدهای نجومی که داشته‌اند زیاد شده و آنها از تیم محبوب خود تنها قهرمانی می‌خواهند. شاگردان منصوریان در دیدار نخست خود ناامیدکننده ظاهر شدند و از همان ابتدا از مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی 3 امتیاز عقب افتادند و این امتیاز از دست دادن می‌تواند در پایان فصل برای آنها گران تمام شود. استقلال در بازی‌ای تن به شکست داد که اصلا شایسته امتیاز گرفتن در آن نبود و بخت با آبی‌پوشان یار بود که تنها یک گل دریافت کردند.
استقلال تغییرات زیادی در تابستان داشته و طبیعی است بازیکنان جدید برای هماهنگ شدن با شرایط بازی در تیم بزرگ پایتخت به زمان نیاز داشته باشند اما این زمان باید در دیدارهای دوستانه صرف می‌شد و الان دیگر موقع اشتباه کردن و از دست دادن امتیاز نیست، چرا که پرسپولیس مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی بسیار آماده است و به سختی امتیاز از دست می‌دهد. منصوریان بخوبی می‌داند کار بسیار سختی پیش رو دارد. او می‌داند هواداران تنها از تیم او قهرمانی می‌خواهند و تنها یک شکست باعث می‌شود تیم وارد بحران شود. تیم منصوریان در بازی نخست نشان داد با یک تیم قهرمان فاصله زیادی دارد و هنوز در خطوط سه‌گانه هماهنگی به‌وجود نیامده است. مشکلات مالی باشگاه، انتقادهای هیات‌مدیره، مشکل با فدراسیون، آسیب‌دیدگی بازیکنان و چندین و چند مشکل دیگر باعث می‌شود روزهای سختی در انتظار منصوریان باشد. او برای تغییر شرایط استقلال به عصای سحرآمیز نیاز دارد و دیگر فرصتی برای اشتباه کردن و از دست دادن امتیاز ندارد.

طلسم منصوریان

سرمربی استقلال تا به حال نتوانسته در هفته اول لیگ برتر پیروز شود و با شکست مقابل صنعت نفت آبادان همچنان طلسمش باقی ماند. شاید باختن در هفته اول اتفاق نادری برای استقلال باشد اما تا زمانی که منصوریان در این تیم است، استقلالی‌ها باید به این اتفاق عادت کنند. سرمربی جوان آبی‌ها ارتباط خوبی با هفته‌های ابتدایی لیگ ندارد! منصوریان در لیگ هفدهم، پنجمین فصل حضورش در لیگ برتر را سپری می‌کند ولی هنوز در حسرت پیروزی در افتتاحیه‌هاست؛ روی نیمکت پاس، نفت و حالا استقلال. نخستین تجربه او در سرمربیگری لیگ نهم و پاس همدان بود. بازی اول با استیل‌آذین و باخت با اختلاف 2 گل، نتیجه ثبت شده منصوریان برای نخستین‌بازی‌اش در تاریخ لیگ برتر است. البته پاس تفاوتی با دیگر تیم‌های منصوریان دارد و آن این است که نتیجه نگرفتن او فقط به هفته‌های اول مختص نشد و منصوریان مدتی از دنیای مربیگری دور بود.

بازگشت او به فوتبال با تیم نفت تهران در لیگ چهاردهم بود. یک امتیاز برابر پرسپولیس اگرچه نتیجه بدی نیست اما باعث شد باز هم بردی به نام منصوریان در هفته اول ثبت نشود. لیگ پانزدهم، دومین سال حضور منصوریان روی نیمکت نفت و یک تساوی دیگر در افتتاحیه. این بار بدون گل در تبریز برابر تراکتورسازی. فصل گذشته هم استقلال او در یک بازی خانگی و البته بدون تماشاگر با نفت تهران مساوی کرد و این فصل هم به صنعت نفت آبادان باخت. البته تجربه منصوریان در چند سال اخیر، نشان داده تیمش مسیر صعودی را طی می‌کند و در میانه‌های فصل شباهت چندانی با تیم بی‌آزار هفته اول ندارد.

مصدومان بازهم نمی‌رسند

با لغو نشدن محرومیت 3 بازیکن جوان استقلال و همچنین ادامه مصدومیت چند بازیکن این تیم، این احتمال وجود دارد که مشکل کمبود بازیکن برای منصوریان در هفته دوم لیگ هم تکرار شود. گفته می‌شود پادوانی، اسماعیلی و باقری به دلیل مصدومیت به بازی هفته دوم استقلال مقابل استقلال خوزستان هم نمی‌رسند. ضمن اینکه خبر لغو محرومیت نورافکن، قائدی و حسینی هم توسط رئیس کمیته انضباطی تکذیب شده و همچنین نام مجتبی جباری هم هنوز وارد فهرست استقلالی‌ها نشده و در حال حاضر این 7 بازیکن در بازی مقابل استقلال خوزستان هم نمی‌توانند تیم‌شان را همراهی کنند. با این شرایط احتمالا باید منتظر یک نمایش ضعیف دیگر از تیم منصوریان باشیم مگر اینکه کمیته انضباطی محرومان این تیم را ببخشد و دست منصوریان برای این بازی بازتر شود.