اگرچه چند ماه از ابلاغ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان می‌گذرد اما همچنان شاهد حضور افراد بازنشسته در ورزش ایران هستیم. یکشنبه هفته گذشته (14 آذر 95) نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان پس از انتخابات ریاست فدراسیون ناشنوایان در این باره گفته بود: «2، 3 رئیس فدراسیون بیشتر نیستند که شامل این موضوع می‌شوند، به‌جز آنهایی که در قانون ابلاغ شده، فقط 2،3 نفر شامل این قانون می‌شوند. البته این قانون خرداد ماه اعلام شده  که بازنشسته‌ها به‌جز موارد استثنا نمی‌توانند در نهادها و سازمان‌های دولتی باشند. آنها طبق قانون حتی نمی‌توانند کارمند هم باشند، چه برسد به رئیس فدراسیون. به هر حال به‌زودی جمع‌بندی نهایی را در خصوص این افراد خواهیم کرد.»

اینکه چرا قانون عدم استفاده از بازنشستگان که به گفته سجادی خرداد ماه اعلام شده، با وجود گذشت 6 ماه مورد توجه وزارت ورزش قرار نگرفته اولین و مهمترین سؤال است و چرا پس از 6 معاون این وزارتخانه می‌گوید که «به زودی جمع‌بندیی نهایی را در خصوص این افراد خواهیم کرد». وزارت ورزش و شخص سجادی که بارها گفته‌اند مقید به اجرای قانون هستند چرا در این باره قانون را اجرا نکرده‌اند؟ چرا اسامی افراد بازنشسته‌ای که در حال حاضر به عنوان رئیس، دبیر، نایب رئیس و حتی کارمند فعالیت می‌کنند اعلام نمی‌شود؟ «به زودی» که سجادی اعلام کرده دقیقاً چه زمانی است؟

افراد بازنشسته حاضر در ورزش تا حدود زیادی مشخص هستند اما چون تبصره‌هایی مانند ایثارگری و فعالیت به شرط دریافت یک سوم حقوق و ... وجود دارد نمی‌توان به صورت قطعی گفت که کدام رئیس یا مسئول فدراسیون در حال حاضر بازنشسته است. اگر چه موضوع تا حد زیادی روشن است اما خبرگزاری تسنیم منتظر اعلام رسمی نفرات از سوی وزارت ورزش است و در این باره پیش‌داوری نمی‌کند، باشد که شفاف‌سازی وزارت ورزش به ابهامات موجود پایان دهد.