این دوره از مسابقات صبح جمعه با حضور تکواندوکاران برتر اوزان المپیکی به میزبانی آذربایجان در ورزشگاه «سرحدچی» شهر باکو آغاز شد. در روز نخست تکواندوکاران دو وزن مردان و دو وزن زنان به روی «شیهاپ چانگ» رفتند و نمایندگان کشور میزبان، کره جنوبی، بریتانیا و مکزیک موفق به کسب مدال طلا شدند.

در وزن ۵۸- کیلوگرم آرمین هادی پور نماینده کشورمان دور نخست «میلوس گالدوویچ» از صربستان را ۲ بر صفر شکست داده و در ادامه برابر «تائه هون کیم» از کره جنوبی ۱۱ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. در این وزن «ناوارو» از مکزیک در دیدار نهایی « تائه هون کیم» کره ای را شکست داد و طلا گرفت. این کره ای نقره گرفت و «تروتسا» از اسپانیا هم در این وزن برنز گرفت.

مسعود حجی زواره در وزن ۸۰- کیلوگرم همان دور نخست نتیجه را ٥ بر ٧ به «هون کیم» از کره جنوبی واگذار کرد و حذف شده بود. در این وزن مدال طلا به میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی تیم ملی آذربایجان تعلق گرفت. بیگی تا دیدار نهایی چهار بار به میدان رفت و در مجموع  ۶۸ امتیاز کسب کرد و تنها دو امتیاز از دست داد. اوج هنرنمایی بیگی برتری ۲۴ بر یک مقابل تکواندوکار کره ای بود. در این وزن «عیسی سیف» از مصر به نشان نقره دست یافت و مدال برنز به «آلبرت گان» از روسیه تعلق گرفت.

در بخش زنان و در وزن ۴۹- کیلوگرم «کارلیه ماداک» از انگلستان طلا گرفت. «سو هوی کیم» به نشان نقره دست یافت و مدال برنز هم به «ایگنوا» از روسیه رسید. در وزن ۶۷- کیلوگرم هم «هیوری» از کره جنوبی، «چیا چونگ» از چین تایپه و «الین جانسون» از سوئد مدالهای طلا، نقره و برنز را کسب کردند.

روز شنبه در روز دوم و پایانی این رقابت‌ها، تکواندوکاران اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان و ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان به دیدار رقبای خود می روند. سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم دور نخست  «دانیل گومز» از اسپانیا را پیش رو دارد و در صورت برتری باید برنده دیدار «یاسین ترابلسی» از تونس و «استفان لامبدین» از آمریکا را از پیش رو بردارد.

تیم کشورمان در وزن ۶۸- کیلوگرن دو نماینده دارد. ابوالفضل یعقوبی در اولین دیدار باید با «برکی ایکول» از ترکیه پیکار می کند و در صورت پیروزی به می‌بایست با برنده رقابت‌های «الکسی دنیسنکو» از روسیه و «لوئیس کالون» از پورتوریکو پیکار کند. بهنام اسبقی دومین نماینده کشورمان ابتدا «کانستنتین مینین» از روسیه را پیش رو دارد و سپس با برنده دیدار «توماس افونس زنکو» از استرالیا و «سول گوتیرز» از مکزیک مبارزه کند.

این دوره از مسابقات عصر امروز در باکو به پایان می رسد.