به گزارش پارس نیوز، 

به تازگی شرکت طراحی فاستر و شرکا ، از آخرین طراحی خود برای فروشگاه اپل پرده برداشت. این ساختمان که در ماکائو چین واقع شده است، به نظر می‌رسد که همانند یک فانوس کاغذی بزرگ است که دارای ویژگی هایی چون نماهای فوقانی ساخته شده از ترکیب شیشه و سنگ است که ظاهری جذاب به طبقات بخشیده است.

نمای کامپوزیت شیشه – سنگ برای نخستین بار ساخته شده که شامل ۵ لایه شیشه یکپارچه با لایه های نازکی از سنگ است. به همین دلیل به ساختمان ظاهر خاصی داده است. چارچوب سازه نیز به وسیله سه ستون پشتیبانی می شود که با فولاد ضد آب پوشیده شده اند تا الگوها و رنگ های نمای ساختمان را منعکس کنند و ساختار ظاهری و ترکیبی یکپارچه با محیط اطراف ایجاد می کند.

ساختمان مرکزی کوتای توسط فاستر و شرکتا طی همکاری با مدیر بخش طراحی اپل – جانی ایو و آنجلا آهرندت مدیرعامل بخش فروش آنلاین و خرده فروشی های اپل – به تائید نهایی رسیده و اجرایی شده بود.

آیو که اکنون به عنوان مدیر ارشد طراحی اپل شناخته می شود، حتی در زمینه طراحی فروشگاه های اپل نیز ورود کرده است. اپل استورها همواره باعث افتخار شرکت کوپرتینویی بوده اند و طراحی داخلی آن ها برای همگان موضوعی جذاب به شمار می رفته. اما ظاهراً آیو معتقد است که این فروشگاه ها همچنان جای بهبود دارند.

این ساختمان که شبیه به یک فانوس کاغذی بزرگ و درخشنده طراحی شده، در یک باغ بامبو و در میدان مرکزی شهر واقع شده است و خود می‌تواند به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شود. سطح زمین پوشیده از شیشه با صفحه نمایش به رنگ بامبو است، اما سطح بالایی آن پوشیده از شیشه و شفاف در شب است که یکی از مهمترین ویژگی های این ساختمان است.

در داخل ساختمان نیز، بامبو ها در دهلیز مرکزی رشد می کنند که در خارج از گلخانه نیز نمایان می شوند. یک صفحه نمایش بزرگ دیواری نصب شده نیز در مرکز ساختمان وجود دارد و دو پله سنگی دسترسی به طبقه بالا را فراهم می‌کند که میزهای صفحه نمایش روی آنها نصب شده است.

طراحی های شرکت فاستر و پارتنرز انگلیس بسیار مورد توجه معماری اپل است و این دو شرکت در سال های اخیر همکاری نزدیکی با هم دارند. همچنین طراحی این فروشگاه با مشخصات بالا ، یکی از طراحی های بی نظیر این برند برای اپل بوده است که بازدید کنندگان بسیاری را به این مرکز کشانده و در بسیاری از اخبار فناوری نیز دیده شده است.