به گزارش پارس نیوز، 

مظفر تیموری معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  در آیین افتتاح سینما "بیستون" هتل پارسیان که (10 خرداد) برگزار شد گفت: سینما قویترین، تاثیرگذارترین و ماندگارترین ابزار هنری  است خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد افزایش استقبال از سینما در کشور و استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به برقراری ارتباط نزدیک مردم با سینما، گفت: در بهار امسال برای اولین بار شاهد استقبال بی نظیر مردم از اکران فیلم‌ها در استان بودیم، به طوری که تنها در فروردین ماه بیش از 36 هزار نفر از فیلم‌های اکران شده در دو سینما آزادی و فرهنگ کرمانشاه بازدید کردند که بی سابقه است.

تیموری با اشاره به وجود چهار سینمای فعال در استان، گفت: در حال حاضر دو سینمای آزادی و فرهنگ در کرمانشاه و نیز دو سینما در شهرستان های قصرشیرین و پاوه فعال است که با توجه به جمعیت استان به هیچ وجه جوابگوی نیاز استان نیست.

وی  با بیان اینکه امسال افتتاح چهار سینما را درسطح استان داشته باشیم  گفت:امروز شاهد افتتاح سینما بیستون با ظرفیت 160 نفر هستیم و سینما "کوروش" نیز با ظرفیت 600 نفر در حال تجهیز است و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بودجهیز و راه اندازی سینما "بهمن" کرمانشاه با ظرفیت 600 نفر هم در دستور کار است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در شهرستان صحنه نیز مقدمات کار انجام شده و به زودی سینمای این شهرستان هم راه اندازی می شود و در سنقر نیز راه اندازی سینما در دست پیگیری است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت هفت شرکت سینمایی فعال در استان، گفت: همچنین دو آموزشگاه آزاد سینمایی به همراه انجمن سینمای جوان دراستان فعالیت دارند.

وی از پیگیری راه اندازی شعب انجمن سینمای جوان در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در حال حاضر شعبه این انجمن در سه شهرستان فعال بوده و امیدواریم در سایر شهرستان ها نیز فعال شود.

انتهای  پیام/