به گزارش پارس به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مهدی افراسیابی در نخستین جلسه هماهنگی مدیران مراکز فرهنگی دیجیتال استان خراسان رضوی بر کار شبکه‌ای در مراکز فرهنگ دیجیتال استان تاکید کرد و با بیان اینکه هدف غایی ما این است که هرکس به دنبال محصول دیجیتال بود بتواند از شبکه ملی فرهنگ تهیه کند، اظهار داشت: در این راستا تمهیدات لازم برای ارائه کتاب، نرم افزارها، اپلیکیشن‌ها در سایت‌ها و درگا‌ه‌های مختلف را فراهم کرده‌ایم.

مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به آغاز شبکه مویرگی توزیع نرم افزارها و سی‌.دی‌های تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: این شبکه با 350 مرکز توزیع در خانه‌های دیجیتال می‌تواند نقش مهمی در انتشار محتوای آماده شده در سطح کشور دارد.

معاون طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه بر هم‌افزایی مراکز فرهنگی دیجیتال در استان تاکید کرد.

محمد کاظم دبیری گفت: با توجه به تکمیل بانک اطلاعات فعالان عرصه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در آینده نزدیک کارگروه‌ها با حضور علاقمندان شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های خانه‌های دیجیتال افزایش سواد رسانه‌های جامعه و ارتقاء فرهنگ مصرف رسانه‌ای و دیجیتالی در جامعه بوده همچنین شناسایی و رشد استعدادها و معرفی توانمندی‌ها در این حوزه است.