پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- اکبر نبوی- با فتوشاپ حتما آشنایی دارید. همان نرم افزاری که با استفاده از آن می توانید فیلم و عکس را تغییر دهید و به شکل دلخواه خود و یا مورد پسند دیگران درآورید.

بر خلاف تصورات رایج، آغاز فتوشاپ به نوشتن نرم افزار موجود برای رایانه ها مربوط نمی شود. بلکه نخستین کسی که به کارهای فتوشاپی روی آورد، اهریمن بود و اصولا ماهرترین فتوشاپیست در تاریخ زندگی آدمی، همین آقای شیطان است. اصلا کار او همین است که خوب را بد و بد را برای ما خوب جلوه می دهد. و ما را وامی دارد تا پیرامون خود و انواع پدیده ها را آنگونه که او دوست دارد ببینیم. کار اهریمن، تقلب کردن در واقعیت و حقیقت است.

در جوامع انسانی و در نظام های سیاسی و حکومتی، مدیران و مشاوران جاهل و یا خائن، همین کار را می کنند. زشتی ها را بزک می کنند. می آرایند و زیبا جلوه می دهند و خوبی ها و خوب ها را زشت و آبله رو و ناموجه نشان می دهند. این گروه، ابزار و سربازان اهریمن برای عملیات فرهنگی و اجتماعیِ فتوشاپ محسوب می شوند.

... و چنین می شودکه  با فتوشاپ های ماهرانه این گروه از مشاوران و مدیران جاهل و یا خائن، یک نظام سیاسی و حکومتی، که ظاهری زیبا و دلپسند دارد، از درون خورده و پوسیده شده و با تلنگری فرو می ریزد.

در جمهوری اسلامی ایران، باید بیش ازهرچیز، مراقب فتوشاپیست های ماهر باشیم.