پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «شهدا مال جریان خاصی نیستند». این جمله را در این روزها زیاد میشنویم. جمله‌ای که سالهاست میگویند، برای آنکه شهید را به کالبدی بی‌جان، بی‌هدف و بی‌محتوا بکاهند. 

 و حالا هم روزنامه قانون، صریح‌تر و شکیل‌تر از همه، این ادعا را بسته‌بندی کرده: «بیشتر از همه این دردها، حماقت‌های جریانی خودبرتربین بلای جانست. جریانی که تصور می‌کند شهدا و شهادت در سیطره فکری آن‌ها خلاصه شده است... بی‌شک آن‌ها نیز در شهادت این عزیزان، تقصیر دارند... مشخص نیست که چرا این جریان در تلاش است تا شهدا، ایثار و فداکاری را از ملت دور و به یک تفکر خلاصه کند.»

خلاصه کردن شهدا در یک تفکر خاص یعنی چه؟ منظور روزنامه قانون از این جمله چیست؟ بالاخره آن کسی که شهید میشود برای هدفی و به پشتوانه‌ای عقیدتی این کار را میکند. به نظر روزنامه قانون، هدف و پشتوانه عقیدتی شهدایی مثل شهید محسن حججی چه بوده است؟  آیا برای پاسداری از حقوق بهائیان، تحقق لیبرال دموکراسی یا بزک کردن چهره منحوس آمریکا -که آمال روز و شب شماست- به سوریه رفته و سر داده است؟

بدون شک شهدا متعلق به همه‌اند ولی عشق به شهدا و پاسداری از خون آنها، ادب خود را دارد. شهید حججی با حضور در سوریه -که شما با آن مخالفید-، «تفکر خاص» خود را بیان کرده است. حالا شما باید خطاب به این شهید سعید هم اعتراض کنید که چرا خون خود را در یک تفکر خاص خلاصه کرده‌است.