شبکه های مختلف تلویزیون برای ماه مبارک رمضان سریال های ویژه ای را تدارک دیده اند که در متن زیر به این آثار و زمان پخش آن ها اشاره می کنیم.

امسال شاهد پخش مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» از شبکه یک سیما، «رستاخیز تفنگ ها» از شبکه دو سیما، «نفس» از شبکه سه سیما و «افسانه سامبونگ» از شبکه پنج سیما خواهیم بود.

 

*** سریال «زیر پای مادر»

مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت.

این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از ششم خرداد و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:15 پخش خواهد شد.

داستان روایتگر زندگی خلیل پیرمردی اهل مشهد است که فرزند خودش را عاشقانه دوست دارد، ولی در تمام طول عمر از دروغی که به او گفته است ترس و واهمه دارد. همسر این مرد در سال‌های اول زندگی بنا به دلایلی جدا می‌شود و خلیل به پسرش به رستوران داری ادامه می‌دهد و در روز‌های آخر هفته به مسافران امام رضا (ع) نذری می‌دهد تا اینکه پسرش در یکی از دانشگاه‌های تهران پذیرفته می‌شود و به دختری با نام رخساره علاقمند می‌گردد که با ورود رخساره و مادرش به داستان موقعیت‌های عاطفی شکل خواهد گرفت. مفهوم کلی قصه در مذمت دروغ است و لذت بخشش و ایثار برای یک خانواده‌ای که با عشق پشت هم ایستاده اند تا بر مشکلات فائق آیند.

کامبیز دیرباز، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهدی سلطانی، مجید واشقانی، آتیلا پسیانی، بهزاد فراهانی، حمیدرضا هدایتی، درسا بختیاری و علیرضا آرا از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» هستند.

 

** «رستاخیز تفنگ ها»

«رستاخیز تفنگ ها» محصول سال ۱۳۹۲ تلویزیون المنار لبنان و با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه ۱۹۲۰ است.

داستان این سریال تلویزیونی روایت مقاومت مسلحانه جوانان روستایی به نام (المالکیه) در جبل عامل لبنان به رهبری روحانی معروف شیعه سیدعبدالحسین شرف الدین است که علیه اشغالگری ارتش فرانسه قیام می‌کنند و این حرکت جوانان به کل منطقه تسری پیدا می‌کند.

این مجموعه تلویزیونی را محمد النابلسی، فیلمساز معروف لبنانی کارگردانی کرده و هنرپیشه‌های مشهوری مانند احمدالزین و باسم مغنیه درآن حضور دارند.

سریال «رستاخیز تفنگ ها» هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

 

** سریال «نفس»

سریال «نفس» آخرین قسمت از سه گانه جلیل سامان به تهیه‌کنندگی احمد کاشانچی قرار است در ایام ماه رمضان ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما پخش شود.

داستان سریال «نفس» در مورد جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

بازیگران این سریال عبارتند از: مسعود رایگان، داریوش فرهنگ، فاطمه گودرزی، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، با معرفی ساناز سعیدی و با حضور هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد.

پخش سریال تلویزیونی «نفس» از شنبه ۶ خرداد از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود و بازپخش آن، 00:30 بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶ بعد از ظهر می‌باشد.

 

** «افسانه سامبونگ»

 سریال کره‌ای «افسانه سامبونگ» از شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ بر روی آنتن شبکه پنج رفته است.

این سریال محصول سال ۲۰۱۴ کره جنوبی به کارگردانی کانگ بیونگ تایک است که زهره شکوفنده مدیر دوبلاژ آن را بر عهده داشته است.

مجموعه تلویزیونی «افسانه سامبونگ» در ژانر تاریخی ـ. سیاسی است و هنرمندانی همچون منوچهر والی‌زاده (جونگ سامبونگ)، ابوالفضل شاه‌بهرامی (فرمانده لیس لی سانگ ای)، علی همت مومیوند (این ایم)، محمود اسماعیلیان (چویونگ)، بابک پاییزان (امپراطور)، حسین سرآبادانی (مونگ جو)،. از صداپیشگان اصلی سریال «افسانه سامبونگ» هستند.

در خلاصه داستان مجموعه «افسانه سامبونگ» آمده است: امپراطور قصد دارد برای یاد بود مرگ ملکه اش معبدی بزرگ بنا کند. ساخت معبد بسیار دشوار است و باعث کشته شدن و از بین رفتن تعداد زیادی از مردم فقیر و بیچارۀ کارگر می‌شود. سامبونگ جونگ دوجون، محقق جوانی است که نسبت به اطرافیانش اندیشمند و باتدبیر است. سامبونگ که وضعیت معیشتی مردم را می‌بیند؛ تصمیم می‌گیرد به فریاد مردم برسد. او با امپراطور صحبت می‌کند تا بتواند وی را از ساخت معبد منصرف نماید. امپراطور که این جسارت و گستاخی را مییند، سامبونگ را زندانی می‌کند و ...

مجموعه تلویزیونی «افسانه سامبونگ» در ۵۰ قسمت ۵۵ دقیقه هر شب ساعت ۱۹ پخش و تکرار آن ساعت 23:15 دقیقه و ۱۰ صبح است. این مجموعه از پرطرفدار‌ترین سریال‌های تاریخی شبکه KBS کره جنوبی است.