به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،داریوش جهانگیری کارگردان سینما و تلویزیون  در خصوص اولین فیلم بلند سینمایی خود گفت: «گیل» یک فیلم اجتماعی است که در بستر دفاع مقدس و بین سال‌های 59 تا 60 اتفاق می‌افتد؛ فیلم‌نامه این کار را مرحوم جهانگیری نوشته بود و از سال 92 تا کنون شش بار بازنویسی شده است.

 
وی تصریح کرد: «گیل» قصه پهلوانی است که آرزو دارد صاحب فرزند پسر شود؛ اما خدا به او دختری می‌دهد و این امر او را غمگین می‌کند. پهلوان احساس می‌کند دختری که به دنیا آمده نمی‌تواند وارث تمام دارایی‌هایش باشد، اما در فرآیند قصه این دختر برای کشورش افتخارآفرین می‌شود.
 
جهانگیری با اشاره به اینکه بخشی از کار در شهرک دفاع مقدس و بخشی در سه شهر کرمانشاه، قصر شیرین و سرپل ذهاب اتفاق می‌افتد، گفت: با توجه به گرمای هوا در منطقه غرب کشور، نباید شروع فیلمبرداری را به مرداد ماه بیاندازیم؛ ان‌شاء‌الله پیش تولید را در فروردین و اردیبهشت به طور جدی شروع می‌کنیم و تلاش ما این است که در خرداد «گیل» را جلوی دوربین ببریم.
 
وی با بیان این نکته که پروانه ساخت این فیلم با نام «گیل» گرفته شده است اما به احتمال زیاد این نام تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: با بازیگران مطرح و همچنین ناشناخته زیاد صحبت کردیم اما هنوز به تصمیم نهایی نرسیدیم که از یک چهره در این فیلم استفاده کنیم یا به سراغ بازیگری ناشناخته برویم.
 
جهانگیری که از مدت‌ها قبل وعده ساخت «گیل» را داده بود، در خصوص دلیل به تعویق افتادن ساخت این فیلم عنوان کرد: با توجه به نوع کار که در بستر دفاع مقدس اتفاق می‌افتد، هزینه‌ای بیش از یک میلیارد تومان برای تولید این فیلم نیاز است و به همین دلیل تامین سرمایه برای ساخت این کار قدری مشکل است.
 
وی افزود: با مجموعه‌های مختلفی برای مشارکت در ساخت این فیلم صحبت شده است و خدا را شکر علی‌رغم مشکلات مالی که در شرایط فعلی شاهد هستیم، از چندین مجموعه جواب مثبتی گرفتیم و ان‌شاءالله با حل مسائل مالی تولید را شروع می‌کنیم.
 
گفتنی است؛ جهانگیری در حال حاضر مشغول کارگردانی یک سریال طنز 52 قسمتی با نام «اسمشو نیار» به سفارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر و مشارکت شبکه نسیم است که از عید نوروز پخش آن آغاز خواهد شد، این مجموعه شامل آیتم‌های 15 تا 17 دقیقه‌ای است و قصد دارد با رویکردی جدید به بحث مشاوره خانواده در راستای پیشگیری از اعتیاد ورود پیدا کند.
 
برخی از عوامل این مجموعه عبارتند از:
 
سرپرست نویسندگان: محمد تنابنده، تهیه‌کننده: امیرمسعود اصلاح، مدیر تصویربرداری: حسین ناظریان، صدابردار: امیر قربانی، مدیر تولید: هادی ژورک، طراح گریم: بابک شعاعی و بازیگران: علی سلیمانی، طوفان مهردادیان، فرزاد حاتمیان، مهری‌السادات آل‌آقا، مینا دلشاد، علی ابوالحسنی و ...