پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- اصلاح اساسنامه دانشگاه امام صادق(ع) در دستور هیات امنای جدید این دانشگاه قرار گرفت.

بعد از تغییرات صورت گرفته در هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع) و انتصاب آیت الله آملی لاریجانی به ریاست هیات امنای این دانشگاه، راهبردهای کلان دانشگاه امام صادق(ع) در 12 بند مورد تصویب و ابلاغ شد.

بر اساس این راهبردها بررسی و اصلاح اساسنامه دانشگاه امام صادق(ع) در دستور کار هیات امنا قرار گرفته که احتمال می رود تا پایان مردادماه، اساسنامه جدید این دانشگاه نیز ابلاغ شود.

پارس از برخی منابع خبری کسب اطلاع کرد که آیت الله آملی لاریجانی در جلسات مختلف پیرامون آینده دانشگاه امام صادق(ع) گفته است: «باید در آن مرجعیت علمی و تربیت اسلامی اصل قرار بگیرد.»

وی همچنین تاکید داشته است: «دانشگاه امام صادق(ع) باید محور کادر سازی برای نظام باشد و در حوزه علوم انسانی و تحول در علوم انسانی اسلامی باید پیشگام باشد.»

رییس جدید هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع)، تاکید دارد که بگوید: «آمدم تا راه آقای مهدوی را ادامه دهم»

برخی بر این باورند که آیت الله آملی لاریجانی به شدت نسبت به تصدی مسوولیت های نظام اسلامی از سوی افراد دانش آموخته، معتقد و کارآمد حساسیت بالایی از خود نشان می دهد.

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (5)

گفته می شود در جلسه اول هیات امنای هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع) هیچ بحثی در مورد تعیین رییس جدید این دانشگاه، انجام نشده لیکن برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، حجت الاسلام دکتر سعید مهدوی کنی به ریاست این دانشگاه منصوب می شود و احتمالا وی این سمت را تا پایان مرداد 1398، به مدت چهار سال، عهده دار خواهد بود.

در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع)، اساتید دانشگاه از نحوه اداره جلسه و خضوع علمی و اجرایی آیت الله آملی لاریجانی در جلسه ابراز رضایت بالایی داشته اند.

پیش از این سید مصطفی میر لوحی، علاء میر محمد صادقی، حسین مهدیان، محمد رضا اعتمادیان، علیرضا ظهره وند و محمد رضا نادریان امور اجرایی و اقتصادی موسسه جامعه امام صادق(ع) را اداره می کردند که احتمالا این ترکیب به فعالیت خود ادامه می دهد.

لازم به ذکر است مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۴ طی حکمی حضرات آیات و حجج اسلام باقری کنی، آملی لاریجانی، سیّداحمد علم‌الهدی، سعید مهدوی کنی، علیرضا امینی، احمد واعظی، سیّدعباس موسویان، سیّدمصطفی میرلوحی و آقایان سیّدعلا ء میرمحمّدصادقی، دکتر علی رضائیان و دکتر محمد هادی همایون را به عنوان هیئت امناء مؤسسه جامعه‌الامام‌الصادق تعیین فرمودند.

بر اساس حکم مقام معظم رهبری، آیت الله باقری کنی، آیت الله سیّداحمد علم‌الهدی، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی کنی و حجت الاسلام والمسلمین سیّدمصطفی میرلوحی و سیّدعلا میرمحمّدصادقی در دوره قبلِ اداره دانشگاه امام صادق(ع) نیز حضور داشتند.

دکتر علی رضائیان و دکتر هادی همایون سابق بر این نیز ریاست دانشکده های مدیریت و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) را بر عهده داشتند.

امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه و واعظی معاون پیشین آموزش و تحقیقات قوه قضائیه، از افرادی هستند که در قوه قضاییه نیز آیت الله آملی لاریجانی را یاری می کردند.

حجت الاسلام موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی است و پیش از این با حجت الاسلام احمد واعظی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه همکار بوده است.

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (9)

اولین جلسه هیات امنای جدید جامعه الامام الصادق علیه‌السلام چهارشنبه، دهم تیرماه با حضور اعضای هیات امنا و با ریاست آیت الله آملی لاریجانی در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد. در این جلسه آیت الله آملی لاریجانی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری بابت اعتماد ایشان به هیات امنای جدید جامعه الامام الصادق علیه‌السلام، به تکریم یاد آیت الله مهدوی کنی(ره) و اهمیت کار ایشان در تاسیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به عنوان قطب کشوری علوم انسانی اسلامی پرداخت. رئیس هیات امنای جامعه الامام الصادق(ع) همچنین بر ادامه مسیر دانشگاه در شعاع چشم‌اندازی که مرحوم آیت الله مهدوی کنی(ره) ترسیم نمودند تاکید کرد.

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (8)

مدیریت 30 ساله آیت الله مهدوی کنی بر دانشگاه امام صادق(ع) موجب شد تا رهبر معظم انقلاب تاکید نمایند که «این دانشگاه به دستاورد بسیار بزرگی رسیده است» و فرمودند:«دانشگاه امام صادق یک پدیده ممتاز است»

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (11)

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (10)

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (7)

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (6)

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (4)

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (3)

هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) (1)