به گزارش پارس به نقل از مهر، شنبه ۲۶اردیبشهت ماه، بلاتکلیفی اهالی خیابان ۱۷ شهریور که به تازگی از سوی نمایندگان مجلس دنبال می شود واکنش برخی از اعضای شورای شهر تهران را هم به دنبال داشت .

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به ورود مجلس به موضوع ساماندهی خیابان ۱۷ شهریور گفت: وقتی کاری به موقع انجام نشود زمینه ورود سایر نهادها فراهم می‌شود ما باید اصل مشکل و راهکارهای آن را شفاف و روشن برای مردم اطلاع‌رسانی می‌کردیم. وقتی مردم نتیجه یک طرح را نفهمند و زندگیشان دچار تغییرات گسترده شود به هر جایی شکایت می‌برند وقتی در شورا به نتیجه نرسند به مجلس می‌روند اگر در مجلس هم به پاسخی نرسند به قوه قضاییه و... مراجعه می‌کنند تا سرانجام مسئولی به مشکل آنها رسیدگی کند.

وی ادامه داد: مشکل اساسی این است که در این خیابان چندین سال است برنامه‌های مقطعی، کوتاه‌مدت و کوچک ایجاد شده تا بتوانند پیاده‌راه ۱۷ شهریور را کارآمد کنند. تبدیل این خیابان به آزمایشگاه برای انجام کارهای مختلف در شأن شهر تهران نیست.

یکشنبه ۲۷ اردیبهشت، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران، از جابجایی کلینیک کنترل پیشگیری از خشم در پایتخت خبر داد و گفت: فضای جدیدی که برای این کلینیک پیش‌بینی شده، محیط گسترده‌تری است.

سمانه زمانی ادامه داد: در حال حاضر قصد اثرسنجی فعالیت‌های این کلینیک را داریم تا بر مبنای آن مشخص شود چه تعداد کلینیک کنترل خشم در پایتخت نیاز است و اینکه این کلینیک‌ها به صورت یکپارچه افزایش پیدا کنند یا به صورت فازبندی طرح‌های توسعه‌ای برای آن در نظر بگیریم؛ هنوز در این رابطه به جمع‌بندی‌های نهایی نرسیده‌ایم.

در این روز ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران  که مدتی است ،ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق ۱ و۲ را دنبال می کند طی نشستی خبری اسناد تخلف هتل اسپیناس ۲ را در اختیار رسانه ها قرار داد .

او در این نشست خبری با بیان اینکه این تخلف را به صورت طرح سئوال از شهردار دنبال می کند گفت: اگر قانع نشوم یک‌ سوم اعضا برای استیضاح با من همراهی خواهند کرد.

قناعتی با اشاره به تاریخچه احداث هتل اسپیناس ۲، افزود: ما از هرگونه فعالیت‌های توریستی و سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌هایشان را در راه رونق شهر هزینه می‌کنند حمایت می‌کنیم اما بحث ما تخلف قانونی است که توسط شهردار منطقه رخ داده است.

وی ادامه داد: دوشنبه هفته پیش در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه شهردار تهران اظهار کرد تخلفی در هتل اسپیناس رخ نداده در حالی که من در بهمن سال گذشته در خصوص طبقات اضافه این هتل تذکری داده بودم. همچنین پرونده تخلف آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده بود. اگر تخلفی در این پروژه صورت نگرفته پس چرا پرونده آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده و این حرف توسط شهردار درست نیست و احتمالا کسانی که به ایشان اطلاع‌رسانی می‌کنند اخبار را خوب و تحقیق شده نداده‌اند.

۲۸ اردیبهشت ماه ،ایستگاه شهدای رسانه یکی از ایستگاه های خط ۳ به بهره برداری رسید . در مراسم بهره برداری از این خط هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران در مراسم بهره برداری از ایستگاه مترو شهدای رسانه (میدان جهاد) با بیان اینکه این خط از پرترددترین و پرمسافرترین ایستگاههای مترو خواهد بود گفت: پیش بینی می کنیم ایستگاه میدان فاطمی طی روزهای آینده ۳۰ هزار مسافر در روز داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمام ایستگاههایی که به بهره برداری می رسد با تمام تجهیزات و مجهز به پله برقی است گفت: از این پس ماهی یک ایستگاه مترو به بهره برداری می رسد که عبدل آباد ایستگاه بعدی است که در اختیار شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ کیلومتر مترو به بهره برداری رسانده ایم گفت: ۱۰ درصد از برنامه ریزی های انجام شده عقب بوده ایم که از مردم عذرخواهی می کنم اما در کار عمرانی مشکلاتی وجود دارد که در برخی موارد غیر قابل پیش بینی است. سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان برای احداث مترو هزینه شد که تمامی آن توسط شهرداری تخصیص داده شد و دولت تنها ۱۰ درصد در سال ۹۳ به بخش عمرانی کمک کرد.

شهردار تهران هم در مراسم با بیان اینکه تصمیم داریم در افق سه ساله پیش رو آمار را به ۲۰۰ ایستگاه برسانیم گفت: به اندازه همه اقدامات ۴۰ ساله گذشته در حوزه مترو در سه سال آینده ایستگاه خواهیم ساخت و خط ۶ و ۷ مترو را به اتمام می رسانیم.

محمد باقر قالیباف به برنامه ریزی مدیریت شهری در خصوص احیای بافت های تاریخی شهر تهران اشاره کرد و گفت: معماری قدیم تهران در حصار ناصری که در مناطق ۱۲ و ۱۱ واقع شده اند در دستور کار داریم و مردم در ماه رمضان امسال می توانند شب ها در این مسیر که در منطقه ۱۲ واقع است راهپیمایی و به عنوان یک تفرجگاه زیبا از آن استفاده کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه طی ۶ دهه گذشته به مرکز شهر بی توجهی شده است گفت: در حالی که هویت یک شهر مرکز یک شهر است و این یکی از ضعف های بزرگ ما است که به مرکز شهر در طی این سالها بی توجه بوده ایم و در حال حاضر از اولویت های مدیریت شهری توجه به مرکز شهر است و آن را با تاکید بر معماری اسلامی بازسازی خواهیم کرد.

در این روز فرماندار تهران در خصوص  توقف خروج کارخانه روغن نباتی قو و عدم همکاری با مدیریت شهری برای انتقال این کارخانه، گفت: نمی‌توانیم یک شبه کارخانه‌ای با ۳۰ سال قدمت و صدها کارگر را تعطیل کنیم. فعلا باید با برخی اقدامات مانند استفاده از فیلتر و اقدامات فنی، جلوی آلودگی را بگیریم و بعد در واگذاری زمین مناسب، همکاری کنیم که به نظر من این انتقال شاید پنج سال طول بکشد.

۲۹ اردیبهشت ماه یکی ازمتفاوت ترین جلسات شورای شهر چهارم برگزار شد . در این جلسه «هیات امنای محلات » بهانه ای شد تا دم خروس اختلاف نظرهای شورا مشخص شود . شورای چهارم از ابتدا با این شعار فعالیت اش را آغاز کرد که  هدفش حل مشکلات شهر با نگاهی تخصصی است . اما بگو و مگوهای گاه بیگاه برخی از اعضا حاشیه هایی را برای شورا درست می کرد .اما در جلسه این هفته شورا اختلاف نظرها کمی جدی تر شد.

ماجرا با اعتراض رئیس کمیته نظارت بر انتخابات شورایاری ها به نحوه شکل گیری امنای محلات آغاز می شود و با پاسخ سروری و طلایی ادامه پیدا می کند . در ادامه رییس شورا برای آن که ماجرا را ختم به خیر کند وعده برگزاری یک جلسه در خصوص شورایاری را می دهد .

در این جلسه رییس کمیته هنری شورای شهرهم گفت: تذکرم به شهرداری است که چرا پاسخ تذکرات اعضای شورای شهر را به موقع نمی‌دهد. حتماً شهرداری با خود می‌گوید اعضای شورای شهر یک چیزی می‌گویند و بعد می‌خوابند بنابراین انتظار می‌رود گروهی تشکیل شود که تذکرات و سئوالات را از شهرداری تهران پیگیری کند.

مختاباد گفت: در بعضی مواقع نیز سؤالات و تذکرات اعضای شورای شهر فراموش می‌شود و شهرداری نیز پاسخ آن‌ها را در بایگانی می‌گذارد. در سه هفته گذشته عنوان کردم مدیریت بحران در صحن علنی شورای شهر اقدامات صورت گرفته در تهران را تشریح کند ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و این موارد باید پیگیری شود.

 روز ۳۰ اردیبهشت ماه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم تفکیک فعالیت های فرهنگی از معاونت اجتماعی شهرداری تهران گفت: گام های اولیه این تفکیک در حال برداشته شدن است.

عبدالمقیم ناصحی با بیان اینکه در شهرداری تهران یک معاونت فرهنگی اجتماعی وجود دارد و یک سازمان فرهنگی هنری، گفت: باید تمامی امور و فعالیت های فرهنگی هنری از معاونت اجتماعی جدا و به سازمان فرهنگی هنری داده شود.

وی ادامه داد: گام های اولیه این تفکیک در حال انجام است و در نخستین اقدام تمامی کتابخانه های زیرمجموعه شهرداری که در اختیار معاونت فرهنگی شهرداری قرار داشت، به سازمان فرهنگی هنری واگذار شده است.

ناصحی ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر اقدامات لازم برای واگذاری این مسئولیت ها انجام شود تا از موازی‌ کاری‌ها و انجام اقدامات مشابه در حوزه فرهنگ شهری جلوگیری به‌ عمل آید.