به گزارش پارس به نقل از  مهر، مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت : درختان قدیمی و کهنسال جزو گنجینه های ارزشمند و ماندگار هر شهر و محله و به عنوان سرمایه های ملی از مهمترین قابلیت‌های جذب گردشگران طبیعی در شمال تهران محسوب می‌شوند و در فرهنگ ما نیز از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

وی افزود: اداره فضای سبز شهرداری منطقه یک با اجرای این طرح طی 2 سال گذشته بیش از 12 هزار و 650 اصله درخت کهنسال و ارزشمند منطقه را با روش نصب نشانگر الکترونیکی پلاک کوبی کرده و طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال تا 20 هزار اصله درخت در منطقه یک پلاک کوبی می شود.

نوربخش تصریح کرد : امسال تعداد 10 هزار اصله درخت در بوستان ها و 10 هزار اصله در معابر اصلی پلاک گذاری می شوند.

به گفته این مقام مسئول در این طرح پایش مستمر اطلاعات نگهداری مانند تیمار با کود، سم و یا وارد شدن آسیب های طبیعی مانند طوفان و ... برای بررسی های دقیق کارشناسی ، در نظر گرفته می شود و درختان موجود در بوستان های فرامنطقه ای و معابر اصلی در اولویت هستند.

نوربخش تصریح کرد : در سال 92 تعداد 5 هزار اصله در بوستان نیاوران و 3 هزار و 800 اصله در معابر و در سال 91 تعداد 3 هزار و 850 اصله در خیابان های شهید دکتر باهنر ، پاسداران، نارنجستان و بلوار شهید اندرزگو به وسیله "تگ الکترونیکی" ثبت شده اند.

نوربخش تصریح کرد: این پلاک کوبی ها با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران به صورت قطعه الکترونیکی بوده و قابل پایش و مراقبت هستند.