به گزارش پارس ، محمد حسین رنجبران مجری و سردبیر برنامه شناسنامه در گفت وگو با فارس با اشاره به حضور مرحوم عسکراولادی در برنامه شناسنامه، گفت: اردیبهشت ۹۲ دقیقا چندی بعد از اینکه مرحوم استادعسگراولادی نظرات خاص خود را در خصوص آقایان موسوی و کروبی بیان داشت و خیلی هم درعرصه رسانه و سیاست سرو صدا کرد برای ضبط برنامه « شناسنامه » نزد ایشان رفتیم، براساس رصدی که شبکه های مختلف را انجام دادم مطمئن شدم که این برنامه آخرین گفت وگوی تلویزیونی ایشان پیش از دوران بستری شان در بیمارستان و وداع از این دنیای فانی بوده است.

وی افزود: وقتی به دست نوشته هایم از گفت وگوی مفصل مراجعه و آن را مرور کردم به نکات جالبی برخوردم؛ تقریبا برای هر گفت وگویی که در شناسنامه انجام می دهم دست نوشته هایی از ناگفته های خاص مصاحبه شونده دارم که تازگی خاصی دارد و شاید تابحال منتشر نشده باشد.

رنجبران تصریح کرد: در آن فضایی که حاشیه هایی فراوان برای مرحوم استاد عسکراولادی بوجود آورده بودند، درباره موسوی و کروبی گفتند، اینها اگر خودشان را بی نیاز بدانند از توبه، بی نیاز بدانند از پوزش خواهی از مردم و نظام خوب چنین چیزی توقع درستی نیست، من در یک مناظره ای این مطلب را گفتم که خداوند با اینکه غفار است می فرماید « و انی لغفارلمن تاب و امن و عمل صالحا ثم المهتدی» منی که غفارم، مطلق غفار نیستم بلکه غفارم برای کسی که توبه کند، غفارم برای کسی که توبه کرد عملش را صالح کند، غفارم برای کسی که توبه کرد و عملش را صالح کرد ایمانش را تجدید کند، غفارم برای کسی که هدایت جو باشد.

مجری برنامه شناسنامه خاطر نشان کرد: حاج حبیب الله خیلی صریح می گفت، قطعاً من به آقایان موسوی، کروبی و رضایی رای ندادم (اینجا خیلی خندیدیم چون می شد کاملاً دلخوری ایشون رو از آقای احمدی نژاد در این کلام و عباراتشون دریافت کرد) ما در موتلفه آقای احمدی نژاد را یافتیم و سعی کردیم به ایشون رای دهیم.

وی افزود: از آقای عسکراولادی پرسیدم چطور با اینکه با آقای موسوی در دوره ای کارکرده بودید احمدی نژاد را به او ترجیح دادید و به آقای میرحسین رای ندادید؟ ، حاج حبیب الله عسگراولادی دردلش باز شد و گذشته را مروری کرد و گفت، می دانید زمان نخست وزیری آقای موسوی، من و ایشان با هم درگیر شدیم و جالب است برخی ها در پی این اظهارنظرهای اخیر من خیال می کنند من با موسوی و کروبی رابطه عاطفی دارم که چنین چیزهایی می گویم، خیر؟ اینها هردوشون به خصوص موسوی به من جفا کرد، اصلا من را از صحنه کند، ناچارشدم استعفا بدهم.

رنجبران به نقل از مرحوم عسکراولادی گفت: « آقای عسکراولادی به ماموریت ویژه ای که شهید رجایی از زمان ریاست جمهوری اش برای پرکردن سیلوها به او داده بود اشاره می کند و می افزاید شهید رجایی به من گفته بود که خریدهای من باید خریدهایی باشد که در طول زمان جنگ در خوزستان دچار تنگی نشویم و من هم همان مسیر را می رفتم اما در حالی که ما در خوزستان درگیر بودیم آقای موسوی رفت در همدان سخنرانی کرد که این چه وزیر بازرگانی است که این همه کشتی پرکالا روی آب داریم و باید به دموراژ بپردازیم (یعنی سیلوها پر است و باید هزینه تخلیه نشدن آنها را پرداخت کنیم) یک چیز منفی را وسط جنگ مطرح کرد» .

رنجبران گفت: حاج حبیب الله در ادامه گفت، یکی از زیردستان میرحسین موسوی در ماه مبارک رمضان در بازار گندم و آرد اخلال کرد و شرایط بسیار سختی برای من به وجود آورد، اما بنده الان آنها را ملاک نمی گیرم که با ایشان همراهی نکنم برای اینکه برگردد یا برگردند به دامان نظام و توبه کنند.

مجری برنامه شناسنامه خاطرنشان کرد: آقای عسکراولادی البته در آخر این پاسخ خیلی صریح گفت که« در سال ۸۸ هیچ معتقد نبودم که آقای موسوی رییس جمهور خوبی می شود و برای همین به او رأی ندادم. »