به گزارش پارس به نقل از فارس، « حسنی مبارک» رئیس جمهور اسبق مصر که در سال ۲۰۱۱ و در پی تظاهرات های گسترده در این کشور از قدرت برکنار شد، ممکن است به زودی حتی در همین هفته آزاد شود. این خبر را وکیل وی و کارشناسان حقوقی اعلام کرده اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، مبارک از ماه اوت سال جاری و به دستور « هازم الببلاوی» نخست وزیر موقت مصر از زندان آزاد و تحت بازداشت خانگی قرار گرفت. بازداشت خانگی مبارک بر اساس اعلام وضعیت اضطراری در مصر بعد از برکناری « محمد مرسی» از ریاست جمهوری، صورت گرفته است. این وضعیت احتمالا به زودی پایان می یابد.

« حسین ابراهیم» کارشناس حقوقی ساکن امارات به پایگاه « گالف نیوز» گفته است به محض اینکه وضعیت اضطراری منقضی شود، « مبارک آزاد می شود» .

« فرید الادیب» وکیل مبارک هم روز دوشنبه با اعلام این موضوع، به روزنامه « الیوم السابع» گفته است مبارک به محض اتمام وضعیت اضطراری از بازداشت خانگی خارج شده و تنها ممنوع السفر خواهد بود.

دولت موقت مصر احتمالا امروز یعنی دو روز زودتر از موعد مقرر به وضعیت اضطراری که از سه ماه قبل در این کشور اعلام شده بود، پایان می دهد. در این صورت احتمال آزادی مبارک دیکتاتور سابق مصر، در حالی که مرسی به عنوان رئیس جمهور قانونی هنوز در بازداشت به سر می برد، وجود دارد.